Gå til innhold

Jeg klikker snart på dattern min!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er helt utslitt etter mange dager med tull i sovingen.hun har holdt på slik i mange uker, men med opphold innimellom.

Hun legger seg mellom 20-21, sover 2 ganger om dag, ca 1 time på dagen og 30 minutter på ettermiddagen en gang mellom 4-6.noen ganger sover hun til og med bare 20 minutter i løpet av en hel dag. hun våkner ca 2230 og holder det gående i minst 2-3 timer, nekter å sove, reiser seg opp i senga, og klarer ikke sette seg ned igjen, å da begynner hun å grine.så det blir å løpe inn på rommet hver andre minutt! jeg har også prøvd å ha henne sammen med oss i senga i denne perioden, bare slik at hun skal komme inn i rutinen om å sove i denne perioden, men det hjelper heller ikke. hun spiser bra, så tror ikke det er det. i blant kan hun plutselig finne på å sove hele natten.

hva skal jeg gjøre? hun står opp ca 9.30 på morgene, men nå har hun akkurat sovnet fordi hun har vært våken i noen timer!

håper noen har et trøstende ord til er svært forvirret mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å legge henne litt tidligere om kvelden? Min erfaring er ivertfall at det kan være løsningen på problemet i enkelte tilfeller (hvis de små blir for trøtte blir det fort bare tull). Hvor gammel er datteren din forresten?

Håper dere finner ut av det - lykke til!

Skrevet

Jeg vet neimen ikke, men tror jeg ville forsøkt å justere litt på sovetidene. Min erfaring er at ettermiddagsduppen ikke bør være etter kl 16. Jeg vekker Odin senest kl 16.30 dersom han sover litt sen ettermiddagsdupp. Det beste er å være ferdig med siste duppen mellom kl 15 og 16.

Også ville jeg forsøkt å legge henne litt tidligere, mellom 19 og 20.

Det at hun sover lite på dagen gjør bare at nattesøvnen blir dårligere.

Disse små har visstnok en biologisk klokke som sier at den beste nattesøvnen oppnåes når man legger barnet senest kl 20. (Dette har jeg lest i slike "sove-hele-natten-bøker").

Skrevet

jeg har prøvd å legge tidligere, å da går det en halv time så våkner hun...som om det ikke er kveld for henne. hun er nettop blitt 8 mnd...og er en bestemt liten frøken

Skrevet

ja jeg skal prøve i dag å ikke la henne sove etter kl 17 ihvertfall.

Skrevet

Har du prøvd dette nå i det siste? Min var også sånn før. Våkna etter 30min og ville stå opp igjen. Men nå har det endret seg, og jeg kan faktisk legge så tidlig som 18.30 hvis han er trøtt. (Min er 2uker yngre enn din)

Skrevet

Min jente var likedan,og er litt slik ennå.Men det hjalp å ha siste luren tidligere på dagen,så nå ligger hun seg siste gang i to-tiden om dagene.

Det kan også være at hun faktisk sover for lite på dagene,hs sa til meg at jo bedre de sov på dagen,jo bedre sover de på natten...

Jeg ser jo at jeg motsier meg selv litt her,men det er sånn det er.Alle barn er forskjellig:)

Skrevet

Ååååå,- som jeg kjenner meg igjen. Fortvila greier! Men vår jente (som nå er en supersover og snart tre år..) hadde glede av rutiner...og det tok litt tid. Først gjorde vi, som det allerede er sakt her, sørget for at hun ikke som etter tre.Vi sørget også for at hun sov minst to timer før det (trillet, trillet og atter trillet...). Så innførte vi leggerutine, dvs; hun ble kjent med hva legging var. Her brukte vi melkeflaske ( som får tannleger til å skrike) til hun mestret å sovne i senga si (senere ble det tannpuss etter melka...). Allikevel tror jeg det som var aller viktigst var at vi tenkte at hun ikke kan klokka, så vi legger henne når hun er trett nok . Ofte var jo det på omtrent samme tid,- men vi mente at en liten unge ikke kan klare å sovne før hun er søvnig. Deretter passet vi oss for overtrøttspøkelset...DA er det nesten umulig å få en liten en til å sovne. Søvn avler søvn,- ihvertfall på noen unger. Vi har også en på 6 mnd som tuller veldig med soving...det er ikke altid så lett,- men han skal nok bli flink han og. Den siste uka har han sovet to timer om formiddagen og bare våknet 7-10 ganger på natta. Det går seg til!

Til slutt; vi har ikke latt noen av våre 4 unger skrike noe særlig. Jeg tror ikke de blir noe flinkere sovere av det, iallefall ikke på sikt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...