Gå til innhold

Juni: Hvordan ser dagene deres ut med den lille?


kozegutt 06 med februarspire:)

Anbefalte innlegg

Her står vi opp mellom 06.30-07.30 da er det litt pupp, stell på bade,så leker vi, så må lillegutt ha en blund ca 1,5t etter han sto opp,den varer i 20-30min, *

Da er det stell igjen så grøt ca kl.09.30 + litt pupp men er ikke helt intr,lek igjen,

*tur i vognen rundt 10.30 lillegutt pleier og sovne i vognen etter at vi har gått i 15-20 min,sover da i 20-30min.

*leker og koser oss

*mellom kl 13-13.30 er det først pupp så en lengre blund i sengen varer alt i fra 45min-2timer.

*3 ts middag og vann når han våkner (beg i går) mellom kl.14.-15.30

*Så er vi stortsett på farten om e,m,er hjemme igjen til ca 18, da er det stell på bade/bading, litt lek,grøt så pupp på rommet og natta 18.30.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal prøve å beskrive en typisk dag:

 

Vi står opp samtidig med dere. Men han får pupp i senga før vi står opp. Ordner oss på badet. Jeg lager matpakker til 5-åringen og 37-åringen. Sier hadet til dem klokka kvart på åtte.

Leker litt, tenner opp og gjør småting på kjøkkenet en times tid, så blir han trøtt igjen. Gir ham litt pupp. Legger ham i vogna, mens han hylskriker! :-) Triller bort og henter avisa, mens han sovner.

Hvis jeg ikke har spist frokost, gjør jeg det. Ellers er det kaffe og gjerne litt dibbing! ;-) Og lesing av avis.

Gjør gjerne litt husarbeid.

Når han våkner, gjerne etter ca to timer, er det bleiskift og gjerne litt pupp igjen. Og litt frukt. Leker, og prøver gjøre litt husarbeid. Prøver å finne ut hva vi skal ha til middag. Det er gjerne på denne tida vi kjører av gårde et sted (når vi har bil).

Han sover gjerne en dupp til, før de andre kommer hjem. Gir ham litt potet/ grønnsakmos i 2-3-tida (begynte med det i dag, så det ikke skal bli så nært innpå kveldsmaten).

De andre kommer hjem halv fem. Da er det middag, og leking og kosing etterpå.

Klokka 18 begynner han å bli trøtt, og vi lager grøt. Går og skifter til nattdrakt og gir tran. Gir pupp og legger ham mellom halv sju og sju.

Hvis mamma er flink, jogger hun seg en tur, spiser kveldsmat og legger seg klokka ti. Men så er det så morsomt å dibbe litt til og litt til og litt til... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjennomsnittsdag hos oss:

 

Med litt flax får vi alle sove til 09. Pupp, stell og leke på gulvet.

Grøt&bæsjings i 11-tida.

Ut på tur etterpå, fordi vi begge er rastløse og sutrete da :)

Sovner raskt, gjerne 1-2 timer - prøver å gå lange tur.

Kafépause m/pupp, hjemme mellom 14 og 17.

Leke på gulvet, vugge litt når hun sutrer, litt vippestol, litt pupp og kos.

Kl. 18 er det grøt, pysj, tran.

Leke, kave, krype, rulle til hun er skikkelig trøtt, ca 19.

Siste puppings og i seng, sovner som regel uten skriking&sutring (i motsetning til før..)

 

Så setter jeg meg godt oppi sofaen med en øl eller en kopp te, drar frem go'boka eller pc'n og koser meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. dagene er jo så forskjellige, men kan jo beskrive dagen i dag, som er en ganske vanlig dag :)

 

Mathias våknet kl 06.30 for å få pupp, sovnet igjen med en gang og vi sov begge to til 09.45. Da sto jeg opp og laget grøt til han mens han lå å "mårra" seg. Spiste grøten sin og fikk litt pupp. Så gikk jeg i dusjen mens han satt i huska si og koste seg. Etter det spiste jeg frokost mens han lå på gulvet og lekte. Klokken 11.30 fikk han litt pupp før han sovnet igjen. Sov ikke så lenge da, bare til 12.00 da fikk han et fruktbeger og så var det litt lek, sang og kos. i 14.00 tiden begynte han å bli trøtt igjen, så da tok vi en trilletur. Gikk 1 time og han sov vidre ute i vogna til 16.00. Da kom pappan hjem og han ga Mathias middagsglasset og dessert før vi dro ut for å se på møbler (pleier som regel å dra ut en tur i 16-17 tiden) Var tilbake ca 18.30, da koste pappan og Mathias seg med leker og tull og tøys frem til 19.00, da var det tid for bading og pysj. 19.30 fikk han grøten sin og sovnet da nesten i stolen mens han spiste hehe. Rakk å få i han en liten sup med mm før han sov godt i senga si :)

Etter det er det bare avslapping her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...