Gå til innhold

Egen seng....


AMINE

Anbefalte innlegg

Emre Amadeus er nå 1 mnd, og 8 dager, og har frem til nå ligget i senga sammen med meg. han har nekta å ligge i vogga og i korga si på natta. Ville ikke prøve sprinkelsenga med det første for jegtrodde at den kom til å bli litt stor for han.. De andre barna mine likte at det var litt tett rundt dem.

MEN... I går kveld la jeg han ned i sprinkelsenga likevel(litt før halv tolv), og han sovna av seg selv, og sov der til litt over halv fire. Da fikk han mat, og sov igjen til jeg måtte vekke han litt før halv åtte.

FOR EN DEILIG NATT!!!!!!

Håper dette kan bli en rutine nå a. Han har alltid vært flink til å sove om natta, men det hadde vært godt å få han til å sove i egen seng nå ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det må vær deili å få han tel å sov i egen seng... æ hadd aldri klart å søv i samme seng som Julie... trur ikke æ hadd fått blund på øye da... Har kurven hennes ved senga så ho e jo rett ved... Håpa han sov like godt i senga si fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he- de gir oss store og små overraskelser de små knøttene våre :-)

 

Jakob likte ikke babykurven sin i det hele tatt til å begynne med- ville bare sove sammen med meg, men det blir jo så slitsomt i lengden.... så til slutt la vi lammeskinn i kurven, og etter det har han sovet der hver natt...... sover så godt så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonathan ville heller ikke sove i egen seng på natten, på dage nsover han i sengen sin i stua men når natta kom ville han ikke sove i sin seng bare hos oss, var kjeme redd for at jeg skulle legge meg på han el noe sånt,,, huff... han vil heller ikke sove hvis det er helt mørkt i rommet må nødt til og ha lys på... det er litt slitsomt og få sove me lys på men gjør jo alt for lillemann:) hørte at det ikke var bra at de små sov i sengen sammen me foreldrene, men i natt sov han med oss igjenn pga han har hvert tett i nesa og hostet litt...

 

men stemmer det at det kan være farlig at de sover i samme seng som oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklas sover fremdeles i vår seng... han er fem uker i morgen.. Vi bruker egen dyne som vi pakker godt rundt ham. Han har nesten halve dobbelsengen for seg selv, så lite sannsynlig at vi legger oss på ham, så det er jeg ikke redd for..

 

Man advarer mot samsoving pga overoppheting; babyene bør ha egen dyne, ikke ligge under mor/fars dyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått det for meg at jonathan MÅ sove hos oss om natten jeg.. får vondt av han om han skal ligge alene i den store sengen sin.. hehe bruker egen dyne til han, men er redd sengen vår er for myk?? el har ikke det noe og si??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutten vår sover i en ammemadrass i sengen vår. synes det er trygt og praktisk å ha han i sengen, man siden madrassen hans har kanter legger jeg meg ikke på han, og han kan ikke vrikke seg avsted sånn som han gjør om jeg legger han rett i sengen vår. han holder seg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celine har sovet alene i sprinkelsengen sin fra dag 1,, jeg tok bare et teppe og rullet og la som en bue oppe ved hodeenden slik at det ikke skulle bli så stort får henne. hun sover der hver natt fra 23 til ca 04.00 og deretter til ca 07.00.. hun har aldri sovet i mellom oss.. jeg gir henne mat i vår seng, så sovner hun også bærer vi henne over i sin egen seng.... det er veldig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsøkt samme trikset; amme ham i søvn og bære ham over i sin seng. Men han våkner. Hver gang... Han sover for lett rett etter innsovningen, antagelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille tulle våkner hver 2-3 time å skal ha mat,da er jeg så trøtt at når jeg legger henne for å rape,så sovner vi begge 2 ...huff...

Men må nok prøve å holde meg våken,hadde vært godt å få henne til å sove i senga si nå..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig behagelig å bare slenge ut puppen og så sove videre... Jeg satser på at dette ordner seg litt sånn etterhvert.. det har jo gjort det med de andre to, og knøttet her er jo bitteliten enda. :-))

 

(jeg er motstander av dårlig samvittighet, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...