Gå til innhold

Har dere vært på sydenferie i permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? hvor gammel var barnet da dere reiste?Hvor reiste dere?Små barner vel mer utsatt for bakterier, infeksjoner o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi dro til Spania( rett utafor Barcelona) i august da gutten vår var ca 6 mnd. Det gikk helt greit. Han ble for det meste ammet, fikk litt frukt, most potet og gulrøtter. Ellers fikk han vann på flaske i tillegg de dagene det var veldig varmt.

Skrevet

Ja - vi var en måned i sør-frankrike og var veldig fornøyd med det. Reiste ned i september, dvs etter at den værste varmen var over. Vår lille gutt var ikke veldig glad i temperaturer over 30 grader, spesielt ikke å være med på stranda - parasoll til tross. Jeg tror det er verdt å huske på at varmen faktisk kan bli en plage for de minste., og legge opp reisen etter dem og ikke foreldrene. Helsesøstre anbefaler faktisk ikke å reise på det varmeste, heller ikke på steder som er langt unna (karibia, thailand, maldivene). Årsaken er at det er helt andre bakteriefloraer der som morsmelken ikke beskytter mot. Det er dårligere legedekning, hvis noe skulle skje. Dessuten er sjansen større for dehydrering for babyen (det går mye raskere enn hos voksne). Tror med andre ord en reise til europa er både tryggere og enklere. Blant annet med kortere flyreise.....

Vi reiste forøvrig når gutten vår var 7 måneder og hadde det veldig fint. Leide et hus med fin uteplass og gangavstand til alt av butikker, restauranter og strand. I perioder leide vi også bil og reiste litt rundt for å titte. Alt i alt en super tur, som er blitt et veldig godt minne....

Skrevet

Var når snuppa var 5 mnd, ikke så fornøyd med det. Slet med å få henne til å sove på dagen, og det ble ikke avslappende for meg. I tillegg puppenekt.... Hvis jeg skulle dratt igjen ville jeg enten dratt ved 3 mnd alder (for da sover de mer) eller ved 9-12 mnd alder, da kan de sitte og leke mer.

Skrevet

Jeg har nok store planer om å reise en tur nedover når jeg har født.

Så det passer kanskje ved 3 mnd etter fødselen.

Men jeg tenker også at man må jo se ann hvordan barnet ditt er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...