Northernlights Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Skrev et på engelsk her om dagen, som jeg gjerne deler. Det er litt "upusset" enda, men pyttsann. Her er det: To mom No worries, no fear Do I feel lying here, Close to mommy while drinking my milk. She looks at me smiling, and I feel very safe. My mom is the best, I think! She nurtures me with the best that she has, She says it’s no sacrifice at all. She says it’s helping me grow up and stuff, So I can be big and tall! I like it and need it to stay healthy and fine I think so much of this mother of mine! Thank you mommy so very much, for the closeness and the love I can see. Thank you mommy for all that you do, And thank you for breastfeeding me! Sincerely, Your little baby Jeg er veldig takknemlig for å hatt veldig få problemer med amminga denne gangen. =)
Hoppetussa Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Så fint amminga er skildra... du er flink! :-)
Tiddelidu Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Jeg får helt tårer i øynene jeg! kjempe flott! Sånn er det visst å ha blitt mamma =)
snull Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 hihi, ja tårene triller lett for tiden ja Dette var et veldig fint dikt da!
Northernlights Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2007 Takk =) Burde kanskje skrevet det på norsk, men jeg skal på et ammemøte den 10.januar, og da skal jeg gi det til lederen der. Hun skjønner ikke norsk ;o) Tror amminga synger på siste verset her nå, men det har vært utrolig givende. Nå har jeg ammet 6 barn i over 6 år tilsammen. Gubban...blir mange liter melk, det! :-D
Expat Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Det pågår faktisk en debatt om hvorvidt en skal inkludere morsmelk i BNP (brutto nasjonalprodukt). Land som Mali har faktisk 5% av BNP i morsmelk! Tenk over det, hvis du hadde fått 135kr per liter (gjengs rate til melkebanken), og barnet ditt drikker fra en halvliter til en liter per dag i seks år (regner en halvliter som minimumen i gjennomsnitt?), så er det altså 6år*365dager*0.5L*135NOK= 147 825 NOK = mer enn 20 000$. I morsmelk. Og i Norge, der noe slikt som 80% av kvinner fullammer til 6mnd, så utgjør det altså (56 760barn i 2005)*0.8 (80%)*6mnd*30dager*0.5L*135 kr= 275 853 600NOK. Nesten 300Millioner kroner. Fortell det til manden eller Leaderen din du!
Northernlights Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2007 Sistemann ble fullammet i 7 mnd, de andre litt kortere fullamming (var faktisk ikke så trygg på meg selv og evnen til å klare fullamming så lenge den gangen). masse penger i den morsmelka, skal man regne det sånn, ja! =) Mannen min støtter amminga 110%. Glad for det, for eksen min var imot det fra dag èn!! Og det er noe som irriterer meg noe så innmari her i USA; Så snart du har født, dumper store mendger med formula i postkassen som gratis vareprøver! Og da kan jeg skjønne mange tyr til det isteden, og så blir amminga satt tilside så altfor tidlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå