Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann alle sammen!!

Så kjekt Sarah at du laget denne tråden! Bra påfunn:-) Så spennende å følge med dere andre. Tenk så kjekt om ALLE hadde fått det til!!!

Jeg har satt første sprøyta igår. Var litt skummelt! Er så redd for å ikke gjøre alt rett. Det piplet så mye ut av den sprøytespissen før jeg fikk sprøyta inn i huden, fikk helt angst. Sa til mannen "nå renner jo alt ut". Hysterisk dame, hihi! Har 50IE for lite medisin så må tyne de ampullene til siste dråpe. Håper virkelig jeg får nok dose. Skal ha 125IE

i 10 dager og så UL i Haugesund. Kunne gjerne tenkt meg en UL på dag 6-7 heller, slik at en hadde mer kontroll.

Så spennende Sarah på fredag. Håper egga er kjempeflotte. Det er ditt 2 forsøk?? Har du vært på Hinnaklinikken før? Det har jeg, likte meg ikke der, men håper du har bedre erfaring! Hold oss oppdatert om egga dine!! Når er uttak for deg da?? Jeg skal ha uttak 14,15,16 jan alt etter som.

Har dere mye bivirkninger?? Jeg sover dårlig og har hetetokter. Tror jammen meg at jeg har fått sopp også en viss plass ( sorry too much information). er det vanlig i overgangsalderen?? Må ut å kjøpe meg litt canesten.

Håper virkelig vi alle får dette til. kjenner jeg er spent for ukene fremover. Det er så enormt mange som er gravid rundt meg nå og jeg kjenner at hvis dette ikke går så blir det sårt. Men en takler jo alt som en må....

Stå på jenter, vi skal klare dette sammen!!!

Stor klem

Hei jenter:o)

Så moro å ha følge:o)!! Kjempespennende dager for dere som stikker, kjenner igjen nervøsiteten fra å være redd for at innholdet i sprøyta skulle forsvinne. Gruet meg ofte litt da sprøyta skulle settes og måtte virkelig ta meg sammen for å stikke, ennå det ikke var vondt.

Men en venninne av meg som jobber på privatklinikk for barnløse beroliget meg med at det er alltid litt til overs i hver dose så det går fint hvis litt pipler ut:o).........

Jeg skal inn til fryseforsøk nå, så foreløpig går jeg bare på progynova og estradot plaster, på fredag blir det UL og hvis alt er bra da blir det vel innsetting tirsdag 9/1 -skrik det er jo bare noen dager til:o)!!!!

Gleder meg og gruer meg om hverandre...................

Største skrekken nå er at egget ikke skal overleve tiningen, da blir det nye runder med spray og stikking men det som må til må til.....

Blir sliten av hormonene og har fått herpes infeksjon rundt munnen( har vært sånn de to siste gangene jeg har knasket progynova) Men herpesen kan like gjerne være stress utløst, mange tanker og nerver.........

Det hadde vært utrolig moro om alle fikk det til, vi får trerkke til oss av all god stemning og positive tester som er her nå. Sniker meg litt inn på 1.trimester innimellom( rødme kunne ikke la være)og der er det noen som absolutt ikke er så hyggelige.......

Har dere mange forøk bak dere?

klem

Så spennende med fryseforsøk finetine! Litt godt å slippe alt det styret med sprøyter og spray?? med det er jo verdt det hvis vi bare kan få en liten. Kunne gjort det 5 ganger til....

Dette er mitt 1 icsi forsøk så alt er nytt. spennende og skummelt.

Ang det med rest medisin i ampullene, jeg mangler 50 IE. I Haugesund sa de at puregon har 100IE for mye medisin så jeg trengte ikke få tilsendt mer. Tror du jeg kan gamble på det??

Hvor holder du til??

Hold oss oppdatert og lykke til!

Klem

Hei igjen:o)

Ja, jeg tror at du trygt kan stole på det de i Haugesund sier, det er jo de som er ekspertene. Hvis jeg forstår deg riktig så er det kun 50 IE igjen i en ampulle og så skal du ta 50 IE til fra en annen ampulle?

Mener det var sånn det var for meg også, det skal nok gå veldig greit:o).

Jeg bor rett utenfor Lillestrøm, men får hjelp i Trondheim på St.Olavs hospital, var så lang ventetid i Oslo da vi søkte for 2 år siden at vi søkte oss over til Trondheim. Veldig godt egentlig å komme seg litt bort de dagene det står på, ta det med ro på hotellet etterpå og ikke tenke at man må haste tilbake på jobb....

Godt å slippe sprøytene ja, selvom det gikk greit svette jeg alltid litt ekstra da jeg skulle sette dem. Eggeløsningssprøyta satte jeg også selv etter mye om og men, men da jeg skulle trykke inn dosen skalv jeg sånn på hendene at jeg måtte få hjelp av hun jeg lå over hos. Det gjorde ikke vondt men var bare den psykiske spenningen som tok litt overhånd:o)..............

Ganske skummelt første gang ja og veldig spennende, det går nok fint tenker jeg!

Må du reise langt for å komme til behandlingen, med overnatting ol?

Og har dere prøvd lenge?

klem

Hei på deg!!

Takk for svar! Så godt å få beroligende svar fra dere her inne:-) Ja det går nok greit med de 50 IE. Klarer alltid å stresse meg opp for sånne små detaljer... hehe.

Vi bor i Stavanger området og må reise til Haugesund. Det tar 2-3 timer. Mye båt da og det er litt stress når det er mye dårlig vær. Men tror vi sover over i haugesund noen av dagene vi skal være der. Tenker det er godt å bare tenke på seg selv i en slik prosess, så jeg sykemld meg fra uttak til test. Orker ikke det stresset på jobb den perioden. Har veldig travel jobb...

Forstår den følelsen du har ang sprøytene, liksom litt skummelt. Er også redd alt pipler ut igjen. Men det går nok bra.

Vi har prøvd i 2år sånn ca, men ikke brukt prevensjon på sikkert 4-5 år. Mannen min har svært nedsatt sædkvalitet så liten sjangse med naturmetoden. Så får håpe at hvis vi får hjelp til befruktningen så fester det seg. Krysser fingrene for det.

De medisinene du går på før fryseforsøk, hva er det??

kLEM

Annonse

Hei

Ble avbrutt av en middag:o)..........

Progynova er østrogen og det tror jeg estradot plasteret er også.

De skal hindre at jeg får eggeløsning, fordi når de setter inn fryseegget vil de ikke at det skal være andre egg der i andre "sykluser".

Jeg får estradot i tillegg fordi jeg to ganger tidligere måtte avbryte fryseforsøket mitt fordi jeg fikk eggeløsning, i mai-06 og aug-06.

Men med progynova tabletter i døgnet og plaster som jeg skifter to ganger i uka gik det fint forrige gang ihvertfall.

Det ble en graviditet men mistet da jeg var 5+4 uker på vei, men nå vet jeg ihvertfall at jeg kan bli gravid og det er supert:o)

Sikkert lurt å sykmelde seg, spsielt med stressende jobb. Jeg gjør kanskje det også hvis jeg blir veldig sliten. Jobber som pedagogisk leder i barnehage, så det krever ganske mye.

Det som er vanskelig er at vi har vi så mange som sliter påavdelingen min at jeg nesten ikke tør sykmelde meg.To med dårlige rygger, ei som er gravid og ei som slitermed immunforsvaret sitt..........så det har blitt en del vikarer for vikarer i det siste..........

Men går det ikke så går det ikke, jeg må jo tenke på meg selv også...

Veldig lurt av dere å sove over i Haugesund, da får dere god tid til hverandre og slipper alt stress. Man trenger å kose seg litt også i en sånn prosess.........

Hei igjen!

Måtte gå meg en tur, blir litt lat til tider. Så nå får det bli en dusj, litt kveldsmat og så skal jeg strikke litt på babyteppe. Snakk om "kjerring", hehe.

Hmm, spennende det der med de medisinene i fryseforsøk. I Haugesund så kjører de på uten noen medisin. En tar eggløsn test og 2-3 dager etter eggløsn så setter en inn egg. Så rart at de gjør dette forskjellig.

Så synd at du mista!!! Uff det er så leit, spesielt når en har strevd så veldig med å bli gravid. Men som du sier så vet du at det kan feste seg og det er bare et spørsmål om tid før den sitter spikra!!!

Forstår også det med skyldfølelse ang jobb og sykemelding. Det blir nok mange sps på meg om hvorfor jeg er sykemlt ol. Har også litt dårlig samvittighet, men tenker at det er nå el aldri vi har sjangse til å få barn og da må jeg gjøre ALT for at det skal gå. Ikke sikkert at dt har noe å si, men jeg har en bedre følelse med meg selv når jeg gjør det. Psyken har jo også mye å si. Jeg er sykepleier og går skift og synes det er slitsomt å kombinere alle medisintidene med turnusjobb. Det er bare stress til tider å komme fra og fått tatt medisinene. Men det viktigste er at hver og enkelt gjør det som føles best tror jeg.

Snakkes! ha en finfin kveld!!!

Kjekt å "snakke" med deg!

Klem

Hei Sarah, Babysyk, Finetine og Sommer!!!

Så koselig når en logger på å ser navnet sitt i et innlegg!! Men Sarah du skulle jo tatt med ditt eget navn også da!! + at jeg hilser til Sommer også, da hun ligger akkurat likt som oss!! Så det på den lista der alle kan oppdatere prosessen sin.. Håper hun også vil være med!!

Her i Haugesund går alt fin-fint!! Bortsett fra litt sprøyteskrekk igår.. Men alt gikk mye bedre idag!! Så nå skal det gå på skinner framover! Kun 8 dager til med spray/sprøyter, så er det UL.. Hjelpe meg som tiden fyker avgårde!! Føler det er kun dager siden jeg skrev et innlegg om at nå var jeg offisielt en sprayer..

Men bare positivt det da, satser på det blir full klaff, sånn at vi kan starte å glede oss til oktober hele gjengen!! :)

PS babysyk!

Har begynt på baby/vognteppe jeg også.. Ikke si det til noen.. hi hi

Klem

Jepp, dette er mitt 2 forsøk, skal bli godt å få det overstått....

Er rimelig klar, nå er det allerede ubehagelig å gå på do + at jeg kjenner at det er noe i eggstokkene når jeg går, så jeg håper at det blir gode nyheter på fredag.

I går, klarte jeg på mystisk vis å "tjene" inn 75ie på en ampull, dvs at det var en del mer i den enn det jeg trodde, så det virker jo lovende for deg og. Bare spar på alle amullene dine, så trenger du kansje ikke å kjøe flere, selv om du muligens må ta en dag ekstra...

Tenk, nå er det forhåpentlig vis ikke lenge igjen for noen av oss, vi må bare krysse fingrenexxxxxxxxxxxxxxxx

Hva var det som gjorde at du ikke likte deg så godt på Hinna kl...?

Greit å være litt forberedt, kjenner jeg er litt nærtagende fortiden..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...