Gå til innhold

noen som har erfaring med p-sprøyte her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har og anbefaler den ikke!

Ja, det var kjempedeilig å slippe å tenke på p-pille hver dag og jeg hadde ikke mens på 5-6 år...

Men da jeg sluttet på sprøyta i håp om å bli gravid hadde jeg ikke fått EL etter 1 1/2 år... Nå har jeg nettop fått diagnosen PCOS, så det kan være litt av årsaken, men jeg har hørt om fler som har brukt nærmere 2 år før syklusen har stabilisert seg... Ville heller gått for en av spiralene...

jeg har også og anbefaler den IKKE!!! Syklusen blir ganske så ustabil, legger lett på deg og det kan ta evigheter før du får mensen!!

Jeg har også pcos og syklusen stabilisterte seg nesten 2 år etter at jeg slutta på den, og da hadde jeg bare brukt sprøyta i nesten 1 år.

Jeg anbefaler det heller ikke... jeg valgte å slutte på den da jeg la så mye på meg, ennå den tida (2 år) jeg brukte den var den perioden i livet mitt jeg var mest aktiv og spiste sunt!!

Var deilig å slippe mensen og piller, men vil ikke anbefale den nei...

Jeg gikk på sprøyta i ca 2 år og hadde bare gode erfaringer med den. Fantastisk å slippe mensen, og vekten og humøret holdt seg helt stabilt. Og jeg fikk mensen tilbake ca 3mnd etter at jeg sluttet på den.. Men jeg sluttet med den fordi legen min mente det var noe høyere risiko for benskjørhet dersom man gikk på sprøyta over flere år..

Annonse

Jaaa...jeg gikk på p-sprøyta i 6 mnd før jeg kutta den ut, og det er noe med den største dritten du kan ta hvis du ønsker barn senere.

Det tok 2 år før jeg fikk mensen tilbake, og det kan ta opptil 2 år før man kan bli gravid hvis du har brukt den.

Vi har nå prøvd i 2,5 år å bli gravid, og det er 4 år siden siste sprøyta...

Var jo veldig greit å gå på den da du slipper unna mensen da, men ikke bruk den hvis du vil ha barn senere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...