Vimsetrollet Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 jeg skulle vekke gutten for mating hver 3. time. Vil det si at han skal ha mat hver 3.time eller at han ikke skal sove mer enn 3 timer? Hvis han får mat, er våken i to timer etterpå, skal jeg da vekke han etter 1 time?
kezz Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 hun mener nok da at det skal gå maks tre timer mellom hvert måltid. og da må du nok vekke han ja. men regner med at dette er noe du bare skal gjøre en liten periode. hvor gammel er gutten din?
børdi Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 så lenge han legger på seg fint er det ingen grunn til å vekke han hver 3 time...
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Babyen vet hvor mye mat han trenger og med mindre det er for å øke din produksjon eller at ungen feiler noe så skal det ikke være nødvendig. Da vil han jo legge til seg vanen med å få mat hver 3 time da! Hvorfor har hs sagt dette?
Vimsetrollet Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2007 Han er 14 dager gammel bare. Han legger fint på seg, men helsesøster sa at om han ikke får nok mat om dagen, kommer han til å ta igjen det tapte senere. Han sover veldig lite om natta, så tenkte vi måtte prøve å gjøre som helsesøster sa. Da blir det matings hver 3. time på dagen, og enda mindre "fritid" på mor.
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Mer intrykk av at han kanskje er litt døgnvill, men en 14 dager gammel baby klarer å styre selv når han skal ha mat, vil heller anbefale dere å forsøke å snu døgnet hans dersom han sover godt på dagtid:) Kan ødelegge produksjonen din om han aldri spiser tomt og får økt!
Vimsetrollet Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2007 Tror kanskje ikke at hun mente 3 timer på minuttet, men hun sa at det var ikke bra om han sov f.eks 5 timer i strekk på dagen. Han sover sjelden mer enn 3 timer i strekk, så det er vel ikke så farlig... Men hadde vært kjekt om vi får sove litt mer på natta. Da vil han gjerne være våken i 3-4 timer.
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Hvis han spiser mye på natta, er det lurt å legge han til puppen hver 3 time på dagen så han får i seg mere mat på dagtid og sover mere på natta. men om natta trenger du ikke vekke. mi sov 9 timer om natta hver natt fra hu var 3 uker og ingen klaga på det og ho la på seg masse. er nok bare for å snu litt på spise vanene...
akt80 & Sara Emilie Skrevet 2. januar 2007 #9 Skrevet 2. januar 2007 hei vi måtte gjøre det med sara når hun var 6 uker.. da hadde det gått altfor lenge med våkenetter. og det funker kjempebra enda (4mnd nå) gir henne fortsatt mat hver 3 time om dagen.sjeldent eg må vekke hun nå, men vi er alle mer fornøyd med rutiner og nå sover hun 12 timer om natten (minst!) ammer du eller gir du mme? om du gir mme er det jo lettere å passe på at hun får nok om dagen slik at hun ikkje trenger mat om natten.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 Vi la jenta vår i senga hos oss noen netter da hun var ca 3 uker (kanskje halvannen uke) for å snu døgnet hennes. Da skjønte hun at når vi sov, skulle hun også sove. Selv om hun var så liten. Det regulerte seg helt selv. Lå ved siden av meg og fikk pupp når hun ville. Hun sovnet igjen med en gang etter at hun hadde spist, og så var døgnet på plass. Døgnrytmen er der enda, nesten 4 måneder senere. Så det fungerte kjempefint for oss.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 Jeg måtte gjøre det samme da Mina ikke la på seg ordentlig.. Det er slitsomt, men jeg måtte bare
Hoppetussa Skrevet 3. januar 2007 #12 Skrevet 3. januar 2007 Tidligere mente man at man skulle mate babyen med visse timers mellomrom, at babyen ikke skulle regulere det selv. Den nyeste forskninga viser at selvregulering er det beste, la babyen spise når den vil. Jeg er 90 % sikker på at hun mente at babyen ikke skal sove lenger enn 3 timer. For det første er det viktig for stimuleringa av melkeproduksjonen din, og for det andre skla han ha den lengste soveøkta om natta, han skal feks. ikke sove 5 timer i strekk om dagen.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 3. januar 2007 #13 Skrevet 3. januar 2007 Hei snillemor. Jeg har gjort dette som du beskriver, eneste forskjellen er at jeg har flaskebaby. Dette var en av de tingene jeg gjorde for å snu døgnet hennes:) Så det er ikke bare for produksjon av melk, men også for at babyer som får nok mat om dagen trenger ikke mat om natten. Eline har sovet hele natta hver natt siden hun var to mnd. Så dette anbefaler jeg og:) Kan godt være at de regulerer det selv, men er verdt et forsøk synes jeg. At det ikke får lenger tid enn 3 timer mellom hvert måltid, etterhvert 4 timer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå