Gå til innhold

det er da ikke vanlig at man prolemer med bekkenet nå ??


marguritten

Anbefalte innlegg

jeg har ikke hatt noe særlig problemer med bekkenet og ryggen i svangerskapet.

har vært litt øm,men det er jo helt normalt for fleregangsfødene.

men nå er elisa 10 dager gammel, å jeg klarer ikke å gå mer enn 200 meter før bekkenet/halebeinet låser seg, å jeg klarer nesten ikke å løfte beina eller gå opp trapper.

 

 

Det er virkelig fustrerende.

jeg aner ikke hvorfor jeg får problemer nå.....

 

har så lyst på å trille meg en tur med barnevogna.

 

 

noen som har gode råd å komme med?

min samboer mener at jeg skal "presse" meg til å gå noen turer...men jeg klarer det simpelten ikke...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si at bekkenproblemene mine kom tilbake etter fødselen. Skikkelig vondt i symfysen. Fikk jenta 23.12. Har og gått litt med vogna men det gjør det i hvert fall ikke bedre. Det er nok å ta tiden til hjelp, det. Fikk forresten beskjed på utreisesamtalen med JM om å legge meg ned en time til dagen for å komme meg fortere. Hadde ingen traumatisk fødsel, 2 timer og tre kvarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg hadde heller ikke en hard fødsel...

 

jeg får ta tiden til hjelp.

 

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok tatt en tlf til kiropraktor eller fysio, høres ut som du har fått bekken låsning! Uansett er det greit med en skjekk, min fysio ville ha meg inn etter fødsel for å se.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det hjelper å presse seg til å gå turer, nei.. Så jeg ville pratet med lege før jeg prøvde trikset til samboeren din!

 

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vere bekkenløsning ja, e ikkje uvanlig at man har det etter fødselen også - særlig om man har vært plaga med det under svangerskapet. Og e det bekkenløsning, så skal man ikkje presse seg, for det går ikkje å flytte de smertegrensene. Eg gikk til fysio ei stund i svangerskapet pgs dette, så det e der eg har info fra :-). Uansett - ta kontakt med fysio el kiropraktor el nåke, for det lønna seg ikkje å vente!

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut fra hva fysioen min sa så var det ikke uvanlig å få bekkenplager etter fødselen å. Men de første 6 til 8 ukene etter fødsel trengte kroppen ro til å reparere seg etter belastningen den hadde under fødselen. Så før det hadde gått disse ukene var det ikke noe han skulle gjøre, da måtte kroppen ordne opp selv. men jeg vil ikke tru det er lurt å presse kroppen for mye. Jeg ble anbefalt å gå små turer, med små skritt og i et sakte tempo. Ikke stresse i veien.

Så see det an litt og kontakt evt fysio om ikke det gir seg av seg selv.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange takk for svar jenter.

 

jeg skal en tur innom legen på fredag med meg og elisa.

så da får jeg høre om hun vill ha meg til Fys.

 

men jeg tar det helt med ro.

 

min samboer er bare litt "sur" over at jeg begynner å slite med dette nå.

for i løpet av neste uke,så er det jeg som skal hente og levere ungen i barnehagen..

å det er 15 minutter å gå hver vei.

hvis han skal levere og hente henne,så blir hun leverte kl 7-8 og hentet 17-18.. å det er alt for lenge for henne å være i barnehagen...

 

men vi får se hvordan det går..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette høres ut som bekkenlåsning, for meg.

Jeg hadde bekkenlåsning under svangerskapet og ble behandlet med 3 turer til kiropraktor. Kiropraktor sa at jeg måtte komme tilbake så fort jeg kunne etter fødslen. Pga hormoner under graviditeten er bl.a bekkenet "løst/løsere" for å klargjøre for fødsel, dette kan medføre at bekkenet låser seg i feil stilling (alt er jo løst). Etter fødsel forsvinner hormonene og skelettet stivner igjen. Det var derfor viktig å gå til kiropraktor en gang etter fødsel for å passe på at man ikke stivner i feil posisjon (med låst bekken).

 

Jeg anbefaler deg å ta en tur til kiropraktor slik at h*n kan se på bekkenet ditt.

 

Hvis du har bekkenlåsning skal det ikke mer enn et par knekk til og du kan trille tur dagen etter :D

 

Du bør ABSOLUTT ikke presse deg til å gå tur med bekkenlåsning - det blir bare MYE verre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

én kiropraktor...syns de er så skummle.

men det er vel verdt å prøve hvis det er bekkenlåsning.

takk for tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...