Gå til innhold

Hva vil min baby fortelle meg? Trenger sårt litt hjelp fra erfarene foreldre =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en engel hele tiden, en riktig glad gutt til envær tid. Enkel å ha med å gjøre og gråt aldri...før i dag! Han får mme.

Han hylskriker og ingenting hjelper. Har båret han, gitt mat, bleier, lekt, koset, prøvd i forskjellige stillinger (om han vil sitte stå osv), smokk, legging... men han hylskriker like jævlig.

Vi som foreldre blir slitene og tassen er vel like utmattet han og stakkars liten.

Har tenkt det kunne vært pga bleia. Han har 2 såre blemmer på stumpen, men han reagerer ikke så veldig om vi tar på de. Derfor tror vi ikke dette er egentlige grunnen.

Han er ikke syk, og ingen feber. Han er kvikk og rask. Litt kløing i tenner, men ikke mer enn normalt. Han har vært litt hjemme en stund nå, og rutinene er som før igjen.

spørsmål 1:

Har tenkt på at kanskje trass og grenseprøving er i bildet... Hvordan kan vi da oppføre oss ovenfor han på en god måte uten at vi lar han pushe grenser??

spørsmål 2:

Hva kan vi gjøre for å hjelpe han best mulig med sårene i rompa? annet enn å bare luftørke å smøre inn med hyppige bleieskift

spørsmål 3:

Han driter en del. Stort sett ved hver bleieskift. Han har ikke vondt i magen... Kan han reagere eller være alergisk mot noe?

spørsmål 4:

Kan det være noen ideer til andre plager?

Ble litt langt, men hadde vært utrolig hyggelig om dere orket og ta dere tid til å svare. Vet det sikkert er litt vannsklig å svare meg igjennom denne type kominikasjon...men vi prøver likevel.

Mvh

Skrevet

Sånn er snuppa for tiden også... har konkludert med tenner her i gården... virker som om det kommer en jeksel allerede...

Hun er nesten 11 mnd. da.. hvor gammel er gutten din da?

Skrevet

Ja alder er jo litt viktig :o)

Han er 4 måneder og 1 uke

Skrevet

Signerer på tenner jeg også. Bleieutslett, hyppig bæsjing og mye skriking spesielt om kvelden har det vært med lillejenta i et par uker nå. Ingen tann ennå, men tror det er det som plager henne.

Skrevet

Jeg tror også det kan være tenner. Prøv å gni fingeren på gummene hans, ellers kan Dentinox hjelpe.

Skrevet

mkin gutt forandret seg totalt da tannstyret starta. han var krakilsk i perioder på 3-4 dager jevnlig i 2 mnd. da hadde han fått 2 tenner nede. kjente ingen antydning til tann før rett før de kom.

etter at begge tennene nede kom, fikk vi gutten vår tilbake igjen:)

han bæsja masse... dentinox virka ikke, vi prøvde det meste. det eneste som hjalp var paracet stikkpiller innimellom. da roet han seg stort sett alltid.

Skrevet

Jeg holder en knapp på tenner jeg asså.... Kjøp noe som heter dentinox på apoteket, som du smører på gommene.... den bedøver gommene litt, men hjelper som oftest ikke så lenge av gangen. Men hvis det virker iallefall i noen minutter er du sikker på at det er tenner iallefall.

Hvis han er veldig plaget og ikke får sove ordentlig eller noe.. er det lov å gi en paracet stikkepille når det står på som værst (skal selvfølgelig ikke brukes i tide og utide)

Gi gjerne gutten noen kjølige biteringer å gnage på (legg i kjøleskap, ikke frysen!)

Prøv potetmel eller inotyol på stumpen... pleier å gjøre underverker.

Håper det ordner seg... lykke til=)

Skrevet

Han har slitet med tenner tidligere, så er jo logisk. Han har bare ikke oppført seg sånn tidligere. Han gråter ikke, han hyyylskriker. Uansett hva vi gjør blir det liksom ikke bra nok. Vi er jo nybegynnere og føler vi går litt i ring her

Skrevet

Kunne høres ut som du beskrev gutten min på 4 mnd. Så jeg sier også tenner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...