Gå til innhold

Drikker fortsatt fra flaske, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 13 mnd å drikker fortsatt nesten bare fra flaske. har inntrykk av at mange synes dette er ille. Jeg klarer helt ikke å forstå hva som er så forferdelig med dette. Jeghar kjøp flere tutkopper til han men vil ikke drikke fra det. Vet det trengs trening, men det har altså blitt til at jeg gir han flaska istede. Vi lar han drikke fra vanlige kopper/glass også med masse hjelp, viss ikke heller han alt bare utover seg:) Hva er deres tanker, jeg er da en av de som ikke får bakoversveis av å se unger som har passert året med flaske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa drikker kveldsmelka fra flaske og har nettopp begynt å kose seg med flaske (16 mnd) så det skal hun få lov til å fortsette med:)

Det er bare til å fortsette å trene med kopp. Kanskje han vil drikke kun fra kopp når han føler han mestrer dette?

Det er ikke noen grunn til å stresse, men la han ta det i sitt eget tempo :)

Skrevet

Her i huset mener amnnen min ta det bare er tull å drikke fra tutekopp, han vil ikke at snuppa skal gjøre det.

han synes det er greit at hun drikker av flaske til hun klarer å drikke av vanlig kopp.

Jeg ser heller ingen forskjell på en flaske og en tutekopp. Det er da ikke noe bedre å drikke av tutekopp ??????

Vi har en Avent kopp som hun drikker av ellers bruker vi flaske. Men fåreløbig er hun bare 10,5 mnd. så her drikkes det kun vann av flaske/tutekoppen

Skrevet

gutten min er straks 17 mnd. han drikker mme fra flaske til morgen og kveld. Resten av tiden drikker han fra tutekopp eller (sukk) litermål... når han står på kjøkkenstol ved vasken... Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt.

Det er mye som gir meg bakoversveis, barn på over året med flaske er ikke blandt dem.

Skrevet

Dette syns jeg ikke er ille. Jenta mi på 17 mnd drikker fra flaske rett som det er, hun. Da koser hun seg veldig. Hun drikker ofte fra kopp også. Har i grunnen ikke tenkt så mye over dette, jeg....

Skrevet

Her kuttet vi flasken helt da snuppa var 15 mnd(brukte den kun til måltidene før det) Prøvde med tutkopp jeg også,men den ville hun ikke ha..Da hun fikk prøve glass så ble rett og slett flaska for kjedlig;o)

Fikk taket på og drikke fra glass nesten med en gang;o)

Skrevet

Så fint å lese at mange deler samme tanker som meg da:) Blir litt lei meg på en måte når jeg får slike kommentarer som: " drikker han fra flaske bare enda?" "Er det ikke på tide å bytte ut flaske med kopp snart"--

Skrevet

Flaske, tutkopp, krus...samme for meg:)

Tulla mi liker best å drikke fra ei 50 ml sprøyte hun...sånn blir det når mammaen jobber på sykehuset;)

Skrevet

Dette synes jeg ikke høres hårreisende ut i det hele tatt. Selma drikker fortsatt kveldsmelka si på flaske, og nå er ho passert 18 mnd! Ellers drikker ho melk inntil frokost og lunsj fra glass/kopp. Vann drikker ho stort sett fra tutekopp, men av og til fra glass/kopp.

Gutten din vil nok så snart han er klar for det selv, gå over til å drikke fra andre ting enn flaske. Sånn var det ihvertfall her i huset.

Lykke til, og ikke hør på de teite kommentarene du får om flaska!

Skrevet

jenta vår på 19 mnd.drikker melka si fra flaske, har ikke tenkt å ta den fra henne på en god stund ennå.. ellers så drikker hun vann og annet fra tutkopp og glass

Skrevet

her er det flaske kos til morgenen og til kvelds.... :o)

den kose syns jeg hun skal få ha!

de måp jo få lov til å være små.... :o)

hun er 14mnd og etterhvert kutte ut flaska på morgenen....

Skrevet

Min koser seg med flaska om morran når han står opp og om kvelden før han legger seg - og den kosen har jeg ikke tenkt å ta i fra ham. Ellers til måltidene drikker han fra kopp - han er nå fylt 21 mnd. og ser ikke noe galt i at han koser seg med flaska når han nettopp har stått opp eller skal til å sove på kvelden.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe i veien med det i den alderen. Men hadde det vært mitt barn så ville jeg nok prøvd å avvenne snart. Selv om barnet ikke er velvillig til å prøve så tror jeg det er en overgangsfase som vil være der uansett om man forsøker når barnet er 10 mnd. eller 2 år. Mitt barn som foreløpig kun er 6 mnd., nekter å drikke av tåteflaske og tutekopp. Så det blir til at jeg gir fra vanlig glass og sånn Imsdal flaske med sports-tut. Det er nemlig velig populært. Fullammer enda også da, så det er kun litt vann av og til.

Men her om dagen fikk jeg høre noe som ga meg bakoversveis. Jeg har en kusine på snart tre og et halvt år som fremdeles får tåteflaske! Det var min mormor som fortalte at hun får flaske med lunka melk mens hun ligger i fanget når hun skal kose seg. Og dette synes foreldrene er helt greit! Jeg var litt i sjokk må jeg ærlig innrømme. Når barnet er så gammelt mener jeg det er over streken å gi flaske. Tåteflaske er noe som hører babytiden til, og når et så stort barn fremdeles får flaske tror jeg det heller kommer av at foreldrene har vanskelig å gi slipp på babytiden. Er jeg helt urimelig som mener at dette er galskap, eller er det flere som tenker som meg?

Skrevet

Min jente på 12 mnd får også stort sett bare melk på flaske..

Til deg over: synes også at 3.5 år er altfor gammelt til å drikke av flaske..

Skrevet

Hei

Blev så glad for at høre at det er flere som tilater barna sine at drikke lenger av flaska en 1 år.

Emma er nå 17 måneder og hun koser seg med flaska :-)

Skrevet

Datteren vår blir snart 2 og drikker bare av flaske, hun har aldri likt drikkekopper...

Skrevet

skal ikke de begynne med vanlig melk når de passerer 1 år da??

Skrevet

helt enig med deg der. har et tante barn på 3 år som ligger på fanget med flaska si flere ganger om dagen. blir for dumt, er ikke barnas ønske, men morens ønske om å beholde ho som baby. uff,uff

Skrevet

Dattra mi drikker melk av flaske ved formiddagshvilen og før hun legger seg om kvelden. Ellers drikker hun av glass. Hun er 17,5 mnd. Da hun var 13 mnd, drakk hun mer av flaske og drikkekopp. Syns ikke det er noe feil med det ved 13 mnd alder. Men du kan jo begynne å trappe litt ned og begynne å vende til å drikke litt av glass etterhvert. Deilig å ta det gradvis tidlig så man slipper et mareritt med avvenning fra både flaske og drikkekopp.

Skrevet

Ser ikke noe unormalt med å gi flaske til barn over året. Snuppa på 14 mnd drikker fortsatt av flaske, både melka morgen og kveld samt at det hender hun drikker vann av flaske.

Vi øver på å drikke av glass/kopp, men foreløpig blir det masse søl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...