Gå til innhold

Ang appelsin juice..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesle jenta på 20 mnd er kjempe glad i appelsin juice, og jeg gir henne den ferkspressede fra Tine. Hun er ikke så glad i melk. Men - jeg lurer på om denne juicen er for sterk for magen hennes i store mengder? hm...sikkert dumt spørsmål, men jeg lurer altså på det. I tillegg tenker ejg på at hun ikkeliker melk, og at det er jo viktig for skjellettet hennes og sånn......noen som har meninger eller tanker omkring dette??

Skrevet

Hva med å blande den ut med vann? Eller vil hun legge merke til at du jukser? Eneste jeg vet er at det ikke er så bra med for mye c-vitamin heller, på samme måte som for mye melk, men det er jo snakk om større mengder.

Skrevet

At hun eventuellt skulle få i seg mye c vitamin trenger du ikke å bekymre seg over. Jeg ville heller tenkt på mengedene fruktsukker som kanskje ikke er like heldig. Hvor mye du mener med MYE juice vet jo ikke jeg da. Regner med du iikke gir henne flere dl hver dag. Bland ut juicen med vann du, da blir det ikke like sterkt for magen.

Skrevet

Du bør blande den ut 50/50 med vann. Da får hun smaken og vitaminer, men ikke så mye fruktsukker og tannråte. Bra å drikke dette iblant spes. når hun spser brød med leverpostei, f.eks. Det hjelper jermopptaket. Anbefalt fra helsevesenet.. Selv gir jeg app.juice utblandet slik 4-5 ganger i uka. Ellers går det i vann eller noe melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...