Gå til innhold

Mai: hvor langt er deres barn kommet i utviklingen?


MissLine&Prinsessa+spire

Anbefalte innlegg

prisessa her blir 8 mnd den 5 jan. Hu reiser seg hele tiden. det har hu gjort i over en mnd. nå går hu i leke grinna og i alt hu kan får holdt seg i. reiser seg i alt. har tatt to skritt alene i lekegrinna mens jeg satt i soffan og så på hu. det gjør hu hele tiden nå. men kunn to tre av gangen. Sittet selv siden rett føre hu var 5 mnd. men krabber ikke. nekter og ligge på magen. snyr seg fra mage til rygg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min blir 8 mnd. i morgen 3 januar. Han har krabbet siden han var rundt 5 mnd., og reiser seg og går langsmed møbler - det har han nå gjort i ca. 1,5 mnd. Sitter selv, er kjempeflink til å leke og ta tak i og holde på ting, og snur seg fra rygg til mage, og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her ble 7 mnd 28.des, og er ikke kommet så langt som deres, litt mer bedagelig anlagt. Han snur seg hele tiden over fra rygg til mage (kan snu begge veier) - noe som er et klart framskritt for han har alltid hata å ligge på mage - ser ut som han har veldig lyst å komme seg framover, men vet ikke helt hvordan han skal få det til... Sitter ikke selv ennå, men elsker å stå og er sterk i beina, men reiser seg ikke opp etter ting. Elsker ting som lager lyd og er flink med hendene, øver på pinsettgrep, men har ikke helt dreisen på det. Trykker på knapper for å få lyd. Hermer mye etter lyder og synes det meste er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hun er 7 og halv. sitter litt, og stekker over . Hun syns det er gøy å snu seg rund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet mitt blir 8 mnd den 27. januar og må sies å være ganske bedagelig anlagt. Har rullet både rygg-mage og mage-rygg noen ganger, men det skjer ikkje kvar dag for å sei det sånn. I mageleie strekker ho seg opp på strake armer og kaver med beina, men kommer ingen vei føreløpig. Ellers så bruker ho pinsettgrep, skifter fra den ene hånda til den andre, bruker fingertuppene til å undersøke detaljer og synes det er storveis å sitte i tripptrappstolen sammen med mamma og pappa ved spisebordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig med bedagelige barn. skulle ønske hu tok det litt mere med ro jeg da. ting kom litt fort på her:)

hehe, men er gøy og da. det skjer liksom mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min blir 8mnd 17 januar.

Han er mer bedagelig enn noen her ja :)

Han sitter litt, ruller bortover gulvet her i kjempefart. I mageleie støtter han seg på strake armer leeenge og har så smått begynt å bevege seg litt fremover. Ruller både rygg-mage og mage-rygg,det har han gjort en stund,men er langt unna å reise seg enda. Gjør situps hele tiden,prøver intenst å sette seg opp :) Er så ivrig at jeg ikke kan bruke voksi eller lammeskinns pose i vogna,holdt på å dette ut av vogna for noen dager siden,så her er det lammeskinn og dyne. Må bruke vognsele på han :)

Holder på å utvikle pinsett grepet,flink til å gripe leker og bytter fra høyre til venstre hånd og omvendt (gjort siden han var 5mnd) Og siste mnd har han funnet ut at det er kjempegøy å slå lekene mot hverandre (når han har 1 leke i hver hånd) Blir jo så bra lyd av det :)

Prøver også å få beina innunder seg i krabbestilling og ligger med rompa i været.. Blir stående litt i krabbestilling liksom på alle fire før han siger sammen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noe hast. alle lærer seg ting når di er klare for det. vognsele er vært i god bruk en stund nå. hu vil ikke sitte rolig. Men mamma`n til andreas du er fra Larvik? det er vi og. var på kuff med dere en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det,brukt sele en stund vi også,men når det ble kaldere tenkte jeg å bruke vognposen etter faren hans :) Men det går ikke lenger,kan ikke klippe hull til seler i en 30 år gammel pose syns jeg.

ja,jeg er fra Larvik,var på kuff en gang ja,etter det har det blitt glemt hver gang..hehe..kanskje bli litt flinkere til å prøve å huske det fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 8 mnd 15.mai og hun sitter selv, reiser seg oppetter bena våre og skal stå, hun er også iverig i krabbestilling. I løper av uka er det full krabbings, det er jeg sikker på:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...