Gå til innhold

halsbrann....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd for å unngå disse plagene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Love Hearts, de runde sukkertøya som du får kjøpt på remser! Funker på meg ihvertfall!

Skrevet

For meg hjelper det ofte å drikke et glass med melk. Litt etter hvor heftig halsbrannen er. Jeg prøver også å holde meg unna det som gjør at jeg får halsbrann. Med meg er det spesielt citrus-produkter/matvarer.

Skrevet

Spis små hyppige måltider og unngå sterkt krydret mat. Har du fått halsbrann kan et hjelpe å drikke et glass melk, spis tørre kjeks, når du legger deg bør du heve overkroppen med en ekstra pute -et kan hjelpe. Ellers så er Titralac-tyggetabeletter min beste venn:)))

Skrevet

mandler hjelper meg. har et lager av det i skapet.. går og henter meg noen når jeg kjenner det på det værste...

eller så har jeg vært på apoteket og kjøpt meg tyggetabbeletter..

spørre de som jobber der, de har flere du kan velge mellom.

men gavison vil jeg ikke anbefale.. de svulmer opp i munnen før du skal svelge det.. jeg fikk brekknings følelse av de...

Skrevet

Gaviscon tyggetabletter. kjøpes på apoteket. smaker dritt, men hjelper

Skrevet

Gavison, er ikke det de fryktlig tyggetabelettene som skal ha "fruktsmak"??? Prøvde de i sist svangerskap, og de var helt grusomme!! Svulmer opp i munnen ja, og smaker grusomt!

Holder meg til de med frisk myntesmak:)

Skrevet

ikke drikk kaffe og juice. Spis ikke gjær bakst, krydder og fett mat. Jeg kunne heller ikke spise etter kl 17 for da ble natten grusom. Har hatt veldig halsbrann i begge mine tidligere svangerskap, håper å slippe denne gangen. Du kan prøve å spise litt banan eller drikke melk/fløte når det er ille. Du får også kjøpt tabeletter/ mikstur på apoteket som hjelper. Finnes mange ulike typer.

Skrevet

Noen sier at det er en sammenheng mellom plager med halsbrann og hår på bayen.(helt sikkert bare tull men..)

Jeg har vært veldig plaget med halsbrann begge gangene og begge guttene mine hadde masse hår da de ble født. Artig å høre om dere som har hatt halsbrann har opplevd det samme.

Skrevet

Næ, tuller du? Så morsomt da! Jeg hadde masse halsbrann med førstemann på slutten, skikkelig palget og levde på Gaviscon om kvelden og natten for å få sove. Gutten vår ble født med massevis av hår og har fortsatt en hårmanke som gror som ugress. Med andremann var jeg ikke noe spesielt plaget med halsbrann og han ble født med lite hår og det tok lang tid før han fikk noe særlig med hår på hode.

Skrevet

Har aldri hørt om dette før forresten, men i føge din teori så skal i hvertfall denne babyen ha MYE hår på hode sitt når den blir født for nå har jeg vært småplaget med halsbrann fra før jeg testet positivt ;-)

Skrevet

Har lest at det ikke er lurt å drikke melk, fordi det øker bare syreproduksjonen i magen på sikt...

Skrevet

Morsom teori ja;) Jeg fikk også en jente med MASSE hår på hodet! Var plaget med mye halsbrann fra uke17..

Er i uke 17 nå, men ikke merket så mye til halsbrannen ennå.. Litt innimellom, men stort sett hvis jeg har spist mye sent på kvelden..

Skrevet

Melk hjelper meg :) Og gjerne noe som er surt eller sterkt (sukkertøy, f.eks), men det hjelper stort sett bare der og da.

Skrevet

oh my god! Lovehearts? Det er jo reine syra i seg selv det. får magesyra virkelig til å bruse over. Alle er vi forskjellige men jeg bare reagerte på at en ting som får magesyra til å lage opprør, i det hele tatt kan hjelpe mot halsbrann.

Halsbrann skal jo behandles med syrenøytraliserende.. Personlig ville jeg styrt langt unna det tipset,men som sagt, alle er vi jo forskjellige ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...