to ganske tette og helt ferdig Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har ei tulle på snart fem mnd som sover hele natten. Hun legger seg rundt kl 19 og sover til kl 0630 eller 0700. Da får hun en flaske med MME og så sover hun litt av og på til kl 0900. Vi står opp har, morgenstell, kos og lek før hun får en halv posjon grøt kl 1030 og etter det legger jeg henne for formiddagshvil. Hun sover bare litt over 1 time, prøver og få henne til å sove mer men som oftest nytter det ikke (vil helst hun skal sove to timer) Hun får ny flaske med MME kl 1430 og pleier da og legge henne i 1530 tiden for ettermiddagsluren, hun kan sove alt fra 30 min til 1 time. Kveldsstellet begynner rundt 1815 og så er det grøt og MME før det er natta rundt kl 1900. Når dere nå ser rutinen min så lurer jeg på om hun sover lite på dagtid?? De fleste sier til meg at siden hun sover så mange timer om natten, trenger hun ikke så mye søvn på dagtid. Stemmer det?? Ser dere noe i mine rutiner som kan være lurt og endre for å få til et bedre sovemønster på dagtid. Hun har også frem til nå sovet i bagen til vogna på dagtid og i sengen på eget rom om natten. Nå virker det som om hun har det for trangt i bagen og har derfor lagt henne på lammeskinn i sengen på gjesterommet med dyna og puta si. Er det noen som har erfaring med lakenskrekkbabyer på dagtid??? Evt noen som har råd og komme med??? Ble langt men håper noen gidder og svare Takk
Marius06 + tvillinger Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Må si jeg syntes du er heldig jeg!!!!! Hele livet til Marius har jeg prøvet å få han til å sove, men han vil bare ikke. Han sover stort sett aldri mer enn 30 minutter av gangen. så tilsammen kun en time i løpet av en hel dag!!! Så dessverre, ingen gode råd her gitt
Benni-min Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Min gutt er som din jente. Legges mellom 1830 og 1900 og sover til ca kl 8. Da er det morgenstell og mme. Etter ca 1/2 time er han trøtt og sover ca 1t. Han sover flere smålurer på dagen ennå. Har ikke særlig rutine. Går jeg ut, sover han i vogna. Men jeg er kjempefornøyd med nattesøvnen, så han får sove det han vil på dagtid. Men det hadde vært deilig med rutine på dagen også, men trodde de var for små til det ennå. Burde jeg holde han våken og la han sove 2-3 faste lurer om dagen nå???
to ganske tette og helt ferdig Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2007 Jeg vet rett og slett ikke jeg, tror det at vi har faste rutiner er bra for både mor og barn, men vil de ikke sove så vil de ikke sove. Er det en ting jeg har skjønt etter å ha fått barn så er det at jeg ikke er sjefen lengre!!! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå