Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jenta mi er kjempeaktiv og har 1000 jern i ilden, raser rundt, - men hun krever at mor eller far eller andre er med hele tiden, hun skal ikke holde på med noe alene. Barne-tv er hun komplett uinteressert i. Hun tegner gjerne, men ikke alene. Hun elsker bøker, men må ha noen å vise bildene til og "lese" til (hun babler og messer mens hun peker). Hvordan er det med deres halvannetåringer? Gjør de noe alene?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 20 mnd her. Hun springer rundt og leker 'løve'..he he. liker å sitte å tegne, men ikke alene for lenge av gangen. Suser rundt på bilen sin, gynger gyngehest, ser barnetv i ca. 15 min. Elsker å bade, og da leker hun alene i baljen oppi badekaret, mens eg enten leker med henne, eller hun stort sett leker alene oppi der, mens eg sitter på gulvet og får lest avisa ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Høres ut som gutten min Kommer drassende med bøker som jeg skal lese til han, men etter 30 sek skal han noe annet. Gir meg klosser sånn at jeg skal bygge. Vil tegne men jeg må sitte der og tegne sammen med. Han bygger litt lego (duplo) selv, men bare i 5-10 min. Gyngehest og gåbil er intressangt i 5 sekund av gangen.....phu...... er aldri i ro og det får ikke jeg være heller Full fart, men ikke selvstendig nei Går seg vel til etterhvert som de blir litt større og får litt mer fantasi selv Min er 15 mnd
Nickeguri Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Dette var akkurat som å lese om jenta mi på 17 mnd! Nei, det er nok sjelden hun gjør noe særlig på egen hånd, ja! Og begynner hun med noe, tar det ikke lange tiden før hun skal gjøre noe annet. Håper det vil bedre seg, for det er jo litt slitsomt..... Unntaket er når vi bader i badekaret om kvelden. Da kan hun holde på med badelekene sine alene i 15 - 20 minutter. Deilig! Ellers går det i turbofart resten av dagen, med mamma eller pappa på slep.....
SOMMER :) Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Jenta mi på 18 mnd er ganske flink til å leke alene. Enten sitter hun og blar i bøker, eller bygger med klosser. Eller bare løper litt rundt. Men til tider vil hun bare ha masse oppmerksomhet, gjerne sitte på fanget å lese (det er jo veldig koselig, men selvsagt ikke alltid..:-). Tv bryr hun seg ikke noe om! Hun tenger/maler ikke så mye her hjemme. Har liksom ikke helt kommet i gang. Men de gangene vi har gjort det trenger hun at jeg sitter ved siden av...
Ella i farta Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Han leker alene opptil 2 timer...leser i bøker, det kan han også gjøre i evigheter...sitter inne på rommet sitt og pusler mye for seg selv. Han ser også på elias på webtv, da kan det gå en 2-3 episoder før han går lei. Har nettopp begynt å tegne litt, men det gjør han bare i 5-10 min før han går lei. Sønnen min prefererer å lese alene han da, så det er deilig at vi får litt fred til å gjøre ting hjemme osv mens han underholder seg selv:) Han er 16 mnd. Men det kommer jo mye an på personlighet..
Bartemarte - termin 4 mars Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Vi har det på akkurat samme måte, han er altfor rastløs til å gjøre det samme i mer enn 3 minutter og må ha selskap til enhver tid:) Han var også heeelt uinteressert i tv. Helt til noen tipset meg om å prøve teletubbies... Så jeg kjøpte en teletubbies-dvd, og jammen fungerte det!! Han sitter riktignok bare i ti minutter om gangen, men før satt han aldri i ett minutt engang! Nå rekker jeg i hvert fall å få i gang middagen;) Teletubbies går forresten også på engelsk på bbc-prime kl 07 om morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå