Gå til innhold

Angående seksukerskontrollen...Og G.undersøkelsen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tar vel gynekologisk undersøkelse vel? Men bruker de den forferdelige "tangen" til å "åpne" oss med?

Tenker mye på det pga jeg har ganske vondt der nede enda... :-(

Noen med erfaringer?

Takk for svar :)

Skrevet

Det er vel spekel (elle hva det heter..) du tenker på? Ja, han brukte den på meg. Det var en helt vanlig GU med celleprøve. Litt mer ubehagelig enn ellers, men fort gjort.

Skrevet

ikke alle leger gjør det. vår fastlege har bare samtale om prevansjon etter 6 uker

Skrevet

Glemte å si at jeg var hos en spesialist innen GU. Fikk også resept på p-piller.

Skrevet

Det er ikke vanlig lenger at de tar GU, med mindre det er noe spesielt man må se på. Jeg måtte fjerne et sting som ikke hadde løst seg opp selv, men det satt helt ytterst og jeg slapp gakkgakk-nebbet. :)

Skrevet

dersom det velges å gjøre GU bruker vi spekel ja.. må det.. det er ikke lengre nødv å gjøre GU med mindre kvinnen har plager fra underlivet ved 6 ukers ktr..så vet dere det..

nybakt legemamma

Skrevet

på min 6ukers kontroll var det gyn.undersøkelse, men hun brukte et lite spektel eller hva det heter.. gikk greit, litt ubehagelig, men gikk jo fort da.. jeg revnet masse - bakover og ble klippet- så det var nok litt ekstra ubehagelig pga det.....

men tok ikke celleprøve , fordi man som oftes har celleforandring etter svangerskapet, må vente til hvertfall tre mnd etter fødsel sa hun til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...