prima donna Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Datteren min har begynt å si fra når hun vil tisse eller bæsje, men når jeg da foreslår å hjelpe henne gå på potte/doring blir hun sint som fy og brøler 'neeeeeei'. Det er selve avkledningen hun ikke liker tror jeg, de gangene det går greit og hun havner på potta sitter hun der og koser seg og leser bøker og skravler i vei. og som regel kommer det noe også. Hvordan få potta til bli en positiv opplevelse istedenfor noe hun blir sint på????
englegull Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Hvor gammel er hun? Jeg har en gutt på snart 2 år, som nekter å sitte på potte/doring. Han sier ikke ifra når han må tisse og bæsje, men jeg synes det hadde vært greit om han bare ble vant til å sitte der. Men jeg tenker at det ikke er noen hast enda, så vil ikke stresse eller presse han med det.. Han har alltid vært tidlig ute både motorisk og språklig, menhar en følelse av at han ikke kommer til å være litt sen med bleieavvenningen...
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Du får gi henne litt tid, så kommer det nok. De får ofte skrekken for potte om de føler seg pressa til potte. så ta tia til bruk. Jenta vår som akkuart ble 2 år skal sitte på pott hele tia og det er et evig søl og vas, så ho kunne godt venta til sommeren.. mye lettere da
AnitaogTimVincent Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Vi har en gutt på 2 år som nekter å sitte på potte. Så vi setter han på toalettet, må holde han da:) og det fungerer fint.
Milimi Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har en gutt som snart fyller 3. han begynte vell i november/desember å gå på do. han fikk en sånn krokodille snope ting hver gang han klarte det. å etter en uke å to så spurte han ikke en gang etter krokodillene. nå går han på do hver gang. har selvfølgelig hatt noen uhell.. men det er sjelden!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå