Gå til innhold

Endelig fast føde!


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har snuppa endelig begynt å like fast føde. Får tolv t-skjeer med grøt to ganger om dagen, og et kvart glass med banan/eple pure. Så nå liker hun iallfall det vi gir henne, skal bli deilig å kanskje ta meg en tur på kino med venninner. Har enda ikke vært uten snuppa i det hele tatt siden hun ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så kjekt da...

Jeg har så vidt begynt med smaksprøver, men det så ikke ut til at grøt falt noe særlig i smak. Prøvd ris og maisgrøt. Har også forsøkt å mose potet og blande med morsmelk, men ingen suksess. Så vi har derfor gitt fruktmos, vi. Det ser ut til at han liker det, nå spiser han greit to spiseskjeer daglig. Jeg har ikke stresset så veldig med fast føde siden han egentlig virker fornøyd med puppen. Så vi tar økingen litt sakte og rolig. Kanskje opp til tre spiseskjeer neste uke. Tenkte deretter å forsøke å blande litt grøt inn i fruktmosen, slik at han kan venne seg til smaken av grøt også...

 

Men du, jeg mener å ha lest at de ikke skal begynne med banan før seks måneder... Mener å ha hørt at banan er litt "tøft" for magen. Eple og mango er bedre for de under seks måneder... :o)

 

Greit å kunne komme seg ut en gang i blant, ja. Jeg er jo heldig at Karsten legger seg 19, så jeg treffer heller venner etter leggetid. Ulempen nå i det siste er at han innimellom våkner 22-23 for påfyll. Jeg skal ut om 2 1/2 uke, så må vel begynne å trene litt med flaske i fall han skulle våkne akkurat den kvelden som jeg skal ut... :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...