Ramin Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 hei datter min har hatt problem med mat spising siden 4 mndr, brekker seg alltid hun fikk mat, veier ca 9,5 kg. er på utredning hos lege for mistanke om reflux eller lignende.og hun bruker enmfamil melk som vi kjøper fra apoteket. hun spiser litt bedre enn før nå, men spiser med litt tvang, og jeg er nesten helt utslitt av henne. jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre for å gi henne litt mat. har dere noe tips. HJELP MEG ER DU SNILL MED NOE GODE RÅD ELLER ANBEFALING. TAKK
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Hva får hun lett i seg? Litt vanskelig siden jeg ikke vet hva du har prøvd ut. Har egentlig ingen råd, men kan fortelle hva vi gjorde her i huset. Da vi introduserte grøt måtte vi lage den tynnere enn hva som var anvist på pakken. Og jeg måtte passe på at grøten ikke kom for langt bak i munnen, for da brakk han seg. Middagsglass for 6 mnd var det han fikk i seg uten problemer, alt som var med litt klumper i brakk han seg av. Det samme gjaldt brødskiver. Det jeg oppdaget da han var rundt 10 mnd var at han tok i mot alt av biter som jeg ga ham, som en potetbit her og en bananbit der. Så fikk han hipp-kjeks som han etterhvert lærte seg å bite av og spise selv. Så ble grøten tykkere gradvis og smulene ble til små skivestykker. Middag ble kuttet i terninger uten å moses som han fikk. En bit om gangen. Det tok jammen meg tid, men gikk ned fordi han likte det:) Han synes også det er kjekt hvis han kan plukke opp bitene sine selv, men har ikke lært seg å svelge det han har i munnen før han kan stappe i mer... Nå spiser han alt vi gir, liker det aller meste og uansett konsistens. Han er 16 mnd nå og ca 10 kg. Ikke store karen han heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå