Gå til innhold

Hva er miniform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oda har begynt å bli litt plaga med mageknip de siste dagene. Vet ikke om det er all rare maten jeg har gapt over i jula som er noe av grunnen til dette, men vi har iallefall begynt å gi henne en flaske hver kveld med mm og litt malt i. Nå lurer jeg litt på hva miniform er, ser at flere av dere gir det... Hvordan funker det, og hvor får jeg kjøpt det? Og er hun for "gammel" til det? Hun er snart 4 mnd.

Håper noen gidder å svare :)

Skrevet

Minifom er noe som gjør små bobler store kan man si. Letter trykket i magen...

Får det på apoteket og er sikkert verdt et forsøk selv om hun er 4 mnd:)

Skrevet

Minifom heter det. Dette er reseptfrie legemidler som endrer luftboblenes egenskaper og skal gjøre at luft og gass i tarm forsvinner lettere. Det er omdiskutert hvor god effekt disse midlene har.

Fiberpreparater kan forsøkes og vil hjelpe noen personer, mens plagene hos andre forblir uendret eller en sjelden gang øker.

Jeg jobber på Nyfødt og vi bruker det til noen med effekt. Noen uten effekt. Jeg kan anbefale uttrekk av fenikkel te

Skrevet

Hehe. Åja minifom ja :o) Ikke lett å få meg seg alt.

Uttrekk av fenikkel te? Vet ikke helt om jeg skjønner..

Takk for svar iallefall, tror jeg skal dra på apoteket å kjøpe - skader jo ikke å prøve..

Skrevet

Kjp fenikkel te i helsekost butikk eller på apoteket. Lag vanlig te. Avkjøl og gi poden. Start med 1 ml. Kan få til hvert måltid - gjerne før. Ingen bivirkninger. Vi bruker det på Nyfødt avdeling på sykehuset:) Lykke til,

Skrevet

vi har brukt minifom på begge våre, med stor effekt iallefall. Det er absoluttt verdt et forsøk. Legen vår sa at det hadde ingen bivirkninger, og hjelper utelukkende på tarmen, så de kan ikke bli avhengig på noen måte.

Skrevet

Fenikkel-te er billigere på helsekost enn apotek, hvertfall her.. Smaker nesten som amme-te.

Minifom: barne-fysioen på hs her sa at sukkervann var bedre dokumentert effekt. Men diskutert ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...