anni ke n - med ny baby Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Noen som vet hva forskjellen er?
anni ke n - med ny baby Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 2. januar 2007 Dytter denne jeg ...
Muffinsmamma Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 altså, om du handler på nøstebarn f.eks så bør de håndvaskes med lanolinsåpe eller hva det er. Det er ubehandlet ull og i bedre kvalitet og sikkert bedre på alle måter. Jeg handler ulltøy fra janus, cubus eller tom og trine, disse kan vaskes på 40 grader og jeg kjører ikke ullprogram engang, men vanlig kulør/vitvask. Syns det er mer praktisk enn nøstebarn. vet ikke om du ble noe klokere.. men jeg tror forskjellen er hvordan ullen er behandlet.
Sina73 Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Er kjempefornøyd med ulltøyet fra Cubus. Jeg bruker ullprogram 40 grader.
21293425 Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Ull som kan vaskes i maskin er behandlet med et tynt plast/polyester lag som gjør at ulla ikke tover seg i maskina. Ubehandlet ull har ikke dette laget, og vil derfor tove når det blir utsatt for temperaturendringer og friksjon slik den gjerne blir i vaskemaskina. Det ubehandlede ulltøyet du kjøper fra nøstebarn og bånsull har også beholdt en del av det naturlige ullfettet lanolin. Lanolinen gjør at ulla er mer smussavvisende og vannavvisende. Jeg synest den ubehandlede ulla er renere, varmere, mykere og mer naturlig enn den behandlede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå