Gå til innhold

andre barn som har soveproblemer på kvelden? 8 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en på 8 mnd som er en solståle på dagtid, sover og spiser og godt og alt i orden. sovner med et smil om munnen ved 19-1930 tiden, men våkner etter en halv time og gråter som bare det. sinna som en fele, vil ikke ha mat, ikke dentinox, ikke ligge på armen, ikke ligge i senga, ikke sitte i fanget, bare bysses og bæres mens den gråter som bare det. er utslitt, men kan likevel holde det gående til godt over 22. har prøvd alle triks i boka, sitte der, "gråtekur" og diverse, men ingenting har hjulpet så langt. dette går i perioder, men nå syns jeg det begynner å ligne et mønster- desverre.

noen andre tips eller noen med liknende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt av samme problemet - men ikke rundt leggetid, min gutt sovner etter byssing og sover ganske godt til rundt midnatt(legger seg ca 20) etter det er det et sant mareritt med oppvåkning stött og stadig og masssse sutring...

Jeg orker ikke gjøre så mye med det, men har tenkt å prøve med å legge ham på eget rom - siden han sover sp veldig godt helt fram til vi legger oss.

får forresten ikke ham til å sovne uten å surre ham inn i et teppe. Gjør jeg ikke det kan han ligge og kaste seg rundt og rulle og styre og sutre. Han roer seg med teppe ganske hardt rundt seg, og kommer seg "løs" i løpet av natta, så han er ikke fastspent liksom..

Skrevet

Opplevde samme når vår var rundt 8 mnd... Før det sovnet hun som en stein, og sov omtrent hele natten. Nå derimot- har problemer med å sovne, våkner veeeldig ofte, vil ha pupp flere ganger om natten. Gråter og er helt mark; ingenting hjelper! Nå er hun 10 mnd. Har hele tiden tenkt det er tenner, men helsesøster sa på 8 mnd kontroll (vi var der når hun var 8,5 mnd) at det er veldig vanligi denne alderen! I ettertid har jeg også lest det flere steder...

Ikke så mye å gjøre altså, bare holde ut og være tålmodig! :)

Skrevet

Jeg har en gutt på 7 mnd.

Legger seg i 20-tida, etter ett godt grøtmåltid og pupp.

Samme hvor trøtt han da er, så er det en kamp å få han til å sove noen kvelder.

Uansett hvordan legginga går, så våkner han opp i ett-tida, og bare skriker. En periode tok vi han opp av senga, og da sovna han på skuldra med det samme vi tok han opp.

Nå har vi sluttet å ta han opp, prøver heller å roe han i senga, men det er f'''n meg ikke bare bare....

Skal vi da la han skrike i ca 3 min, før vi går å snur han rundt på ryggen og gir han sutten igjen?

Synes dette er helt håpløst, natta blir da så ødelagt!

Han våker opp i fem-tida og da skal han ha pupp, etter å ha fått pupp, sovner han igjen i senga si...

*sliten*

Skrevet

Vi har det sånn nå vi og. Mini er strax 8 mnd og nå har han begynt å våkne etter 1-2 timer med søvn. I starten tok vi han opp, litt dumt kanskje,men de er så gode når de er oppe på "nåde" blid som en sol. Og han har alltid sovnet fint igjen etter en par timer, men nå har vi satt hardt mot hardt så nå tar vi han ikke opp. Så nå ligger han å skriker , går inn til han innimellom og ser at han har smokken. Huff ikke noe moro å høre på, han var så flink før og har sovet hele natten fra han var 8 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...