Gå til innhold

for tidlig fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det risiko å føde en måned for tidlig?

Mener å ha lest at fosteret er "ferdig" uke 36...

Kan stress/ være urolig følelsesmessig gjennom graviditeten påvirke fødetidspunktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra og med 37 fullgåtte uker, regnes ikke barnet som prematurt. tror ikke det er noen risiko i seg selv å føde i uke 36, men man har jo ingen garantier. det med stress vet jeg ikke. men det er sikkert ikke noe bra for hverken deg eller fosteret!

Skrevet

Sjansen for at babyen får gulsot er større ved at barnet blir født for tidlig. Som lille_lupp skriver, så er det først når det er tre uker til termin at babyen ikke regnes som prematurt. Det er likevel store sjanser for at babyen er frisk om den skulle bli født i uke 36. Det er likevel best for babyen å være inne i magen til mammaen et par uker til.

Skrevet

Jeg skal ta keisersnitt i uke 36. pga komplisert sv.skap og har risk for å føde for tidlig selv. Jeg har snakket med barneleger og spesialister jordmødre om akkurat dette her og det er visst ikke noen stor risiko å føde da. Men selvsagt barnet har jo godt av å være i magen lengst mulig i de fleste tilfeller.

Skrevet

Hvordan komplisert svangerskap har du Tidelibu? Lurer fordi jeg selv har kompl.svangerskap, og skal settes igang. De vil prøve å vente opp mot uke 38, men vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Vil ikke ha keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...