Gå til innhold

Lurer bare på når barna kan begynne å spise raspet banan eple o.l

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 5mnd og styrer ennå med grøt. Begynte med smaksprøver for en mnd siden.Han skjønner ikke at han må gape alltid hehe. Han tar ut tungen og vil suge grøten i seg.

Når det gjelder raspet frukt, regner jeg med at ungene må bli større. Er jo mer klumper i det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel lage frukten om til en mos (bruke stavmikser eller noe), så kan de vel begynne med eple nå... Banan skal man visst vente med til de er seks måneder.

Jeg har så vidt begynt med litt smaksprøver, men det eneste som har falt i smak her er fruktmos. Så jeg gir Nestles fruktmos for 4 mnd (eple og mango). Nå spiser han to spiseskjeer daglig av den. Den kan stå i kjøleskap i to døgn, så da passer det med ett glass... Mulig jeg lager til sånt selv siden, men nå som han spiser så små porsjoner synes jeg det er like greit å gi kjøpe-mat... :o)

Skrevet

du kan jo bare mose det..eller kjøpe sånn ferdig most..det gjør jeg ofte...det liker hun kjempe godt..... da er det masse forskjellige frukter... og litt blanding...jeg må alltid spise litt av dem og..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...