Bea- Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 hei! jenta mi er matleie å nekter å spise, nytter ikke me noen middags glass.. hva kan jeg gi henne? nå har jeg starter å lage hjemme, fiskeboller, gullerot, brokoli å potet most sammen med mme.. noen andre som har noen gode middager som passer til alderstrinne? hva me pasta? tomatsaus? hva kan jeg bruke? setter stor pris på mange svar!
Skogro Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Det trenger ikke å væe så avansert. Kok ren torskefilet f.eks og mos det sammen med poteter og brokkoli. Del samme kan du gjøre med kylling, kjøtt, karbonade, lever og andre typer grønnsaker. Blomkål, gulrøtter er vel det tryggeste når de er så små. Jeg har laget opp slike enkle posjoner til fryseren fram til ett års alder. Etter det spiser de den maten resten av familien spiser...stort sett,da...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Hos oss går "Fruktig kylling" ned på høykant, og jeg har en somikke spiser hva som helst...Oppskriften er potet, gulrot og kyllingbiter som jeg koker i litt vann til detr er mørt og tilsetter en ring ananas helt på slutten+ litt kardemomme og olje og moser det til passe kinsistens-er veldig godt
*shehasmyheart* Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Kjøttboller i frikase. Det glir ned her ihvertfall:) Står sammen med boksematen i butikken;)
limoe *jente f.01.06.06* Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Tulla her ble veldig glad for restene etter nyttårsmiddagen. Kalkunfilet, poteter, gulrøtter (droppet rosenkålen) og en dæsj saus og morsmelk til ønsket konsistens. Skallet på kalkunen gikk i bikkja, så da er det ikke mye krydder heller. ) Skal begynne å lage mer mat hjemme nå. Har laget 3 varianter på to dager - og har vel mat til nesten en måned. Lagde blant annet, kjøttdeig, pasta, gulrot, tomater, basilikum (var visst lov) og MM.
Jerry 82 Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Kan man bruke leverpostei? tenkte på å lage til moset potet og gulrot med litt ekstra jern..
Bea- Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2007 pasta? kan du gi pasta til en baby på 6 måneder? det kunne jo vært noe
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 2. januar 2007 #10 Skrevet 2. januar 2007 Her har du en hel bønsj med oppskrifter! : http://www.dinbaby.com/forum/thread/5106465
allergibarn Skrevet 2. januar 2007 #12 Skrevet 2. januar 2007 Har du ikke fått denne boken på Helsestasjonen? http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1047_1978a.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå