Gå til innhold

Fontanellen!


Smaragd gifter seg 30.05.09

Anbefalte innlegg

Vi fikk beskjed på 6 ukers kontrollen at fontanellen hadde begynt å gro godt igjen, så den måtte følges nøye med!

 

På 5 mndrs kontrollen var den grodd helt igjen!

Så nå på mandag skal snupperella mi inn på røntgen!

 

Noen som har vært borti dette før?

Er svært takknemlig hvis noen kan fortelle meg hva som kan skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke vært borti akkurat det samme. Men når min gutt var 6 uker ble han sendt på røntgen siden bakhodet var så stort. Det var mistanke om sammengrodde bein bak. Fontanellen er ennå stor ( han er 5mnd). Der fikk jeg bare til svar at det var "usikkert funn", så bildene ble sendt til Oslo.Fikk beskjed om at de ikke kunne avkrefte eller bekrefte noe, så vi skulle bare følge med hodeomkretsen og også se om hodet vokser normalt. Ikke usymatrisk. Så var jeg til nytt røntgen nå i desember.Da var lillegutt 4,5mnd. Har ikke fått sikkert svar ennå, så jeg håper alt er bra.

Jeg har hørt at hvis beina i hodet gror for fort må de sannsynligvis opereres.Hvis ikke kan de bli hjerneskadd innen de er 3år. Hjernen får ikke vokse normalt hvis beina gror for fort. Det er det jeg har hørt, så jeg er veldig spent på svaret på bildene.

Kan du ikke skrive her når du vet svaret på dine bilder, og hva du har fått beskjed om at kan skje eller hva som må gjøres. Høres jo ut som vi har ganske like tilfeller, bare at din baby er sammenvokst midt oppå hodet, og min bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg vet du!

Røntgenbildene av snupperella skal sendes til Oslo først!

Prøver å ikke ta sorgene på forskudd, men det er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...