Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet spm har vært oppe "ørten" ganger,men har vært ute av nett en god stund....Hadde vært deilig å slipe å koke flasker og vann til grøt....hvor lenge må jeg det egentlig? Sist jeg hadde baby kokte jeg helt til hun var et år....noen som vet???

Skrevet

Eg veit ikkje det sikkert eg heller. Dei eg har spurt til no seier til dei er ca 1 år. Har lurt på det sjølv skjønner du :)

Skrevet

fikk beskjed på helsestasjonen at jeg burde være ferdig med all koking (av vann og flasker) innen poden var 6mnd!

jeg måtte trappe ned kokinga litt etter litt, sånn at immunforsvaret vendte seg til det! slutta først med å koke flaskene, og kokte bare sutter!

etter ei uke heldte jeg bare kokende vann på flaskene! og dette gjorde jeg til han var 6mnd.

tror jeg hadde slutta og koke flaskene innen poden var 4mnd!

Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det..men det var ihvertfall etter HS sin anbefaling!

grunnen til at vi må være ferdige innen 6mnd er at da begynner de f.eks med grøt..og du kan ikke drive å koke tallerkner og bestikk, også begynner mange og åle/krype på den tia.. og smaker på alt! gjerne gulv, andre babyer sine leker ol. og da må du ha byggd opp litt immunforsvar!

de som ammes får dette immunforsvaret gjennom melka..det gjør ikke "flaskebarna" ;)

Skrevet

På vår hs fikk jeg høre at det var nok å koke til han var 4 mnd. Trengte ikke å trappe ned. Bare hive dem i oppvaskmaskinen :o)

Og dette med immunforsvar er jo ikke alltid helt etter boka ;O)

Vi har en flaskegutt på 10 mnd som aldr så mye som har hatt en forkjølelse. Sluttet koking da han var 6 mnd (hønemor) og han har hele tiden vært sammen med andre barn (som også har vært syke innimellom). Vi har 6 venner med mm-barn, disse derimot har vært mye syke alle sammen.

Så ikke alltid det stemmer det derre med immunforsvar og mm :o)

Skrevet

Sluttet du å koke vannet også, eller bare flaskene?

Skrevet

Er det ok vannkvalitet der du bor kan du slutte å koke vannet ved 6 mnd. Synes likevel det er mest lettvint og koke vann til mme, skal jo blandes når det er lunkent :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...