Gå til innhold

Når??


monicamm

Anbefalte innlegg

..Når burde man dra på første kontroll??

Ser at mange av dere vet termin og har vært på kontroller. Jeg har ikke vært hos legen enda, men tror jeg er ca 7 uker på vei..

Noen som har noen råd å komme med?

Når burde jeg kontakte lege osv?

Dette er som dere sikkert skjønner første gang for meg, jeg er student og har mye å gjøre for tden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,jeg ringte legen idag (er 4+1) Og jeg fikk time om to uker,altså når jeg er i uke 6. Ring legekontoret imorgen å hør hva de sier..tror egentlig det er vanlig med 1. kontroll mellom uke 8-12. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i dag. Er 9+5....

 

Ikke noe grunn egentlig til å gjøre det noe tidligere, bortsett fra hvis du trenger å få det bekreftet da ;-)

 

Fikk ny time om ca 3 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er i uke 11, og skal på første kontroll neste uke, altså uke 12. Det er vanlig å vente en stund dersom alt er normalt. Jeg har vært innom legen to ganger, en gang i uke 8 pga en ufarlig blødning, og en tur i uke 9 for å få sykmelding pga kvalme. Men ingen av gangene ville legen ta blodprøver eller andre undersøkelser som er vanlige på første svangerskapskontroll. Han mente det var for tidlig. Det er lettere å kontrollere at alt er i orden om du venter en stund. Før det pleier de ikke å ta ultralyd eller lytte etter hjerteslag. Og nå som jeg har venta så lenge begynner jeg å føle meg tryggere, og gleder meg enda mer over graviditeten Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,det var rart at jeg måtte komme inn så tidlig som uke 6 da...ingen spesiell grunn til det egentlig,bare de som sa jeg kunne komme da..jaja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! :) Gått å høre at man ikke MÅ til legen, føler ikke at noe er galt, så da kan jeg jo vente litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...