Gjest Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 hun er 8 uker.. gulper generelt veldig mye, men så plutselig noen dager så kan det være helt blankt som vann det som kommer opp... ikke hele dagen da...
*shehasmyheart* Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Hei:) Ja, her gulpes det mye hver dag. Har gulpet helt siden hun ble født, og gulpet mye!!! Uansett hva hun får. Nå er hun 6 mnd, gulper fortsatt:( Husker at hun gulpet "vann" noen ganger da hun var mindre ja. Kom ut av nesen noen ganger også. Var forferdelig syns jeg. Spurte hs om det mange ganger, men hun reagerte ikke på det egentlig... Virket ikke som hun ikke hadde hørt om det før på en måte. Så etter en stund måtte jeg bare slå meg til ro med det... Er ikke lett! Hvorfor det er sånn kan jeg ikke svare på...bare si at vi har hatt det sånn vi også... Om det hjelper deg vet jeg ikke...
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 jo hjelper å høre det er flere... her kan det liksom komme litt sprut gulp å sånt også, så jeg har likosm begynt å tenke på den lukkemusklen jeg- redd det skal være sånn reflux eller hva det heter.. men det går seg sikkert til etterhvert da- får vi håpe---
*shehasmyheart* Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Skjønner deg veldig godt! Har vært så bekymret for denne gulpinga. Vi var hos en barnelege da hun var ca 2 mnd for å sjekke det ut. Om det kunne være melkeallergi eller noe annet. Var heldigvis ikke det. Jeg har spurt mange leger og helsepersonell om dette og de sier alle det samme egentlig. At lukkemuskelen ikke er helt utviklet (slapp) enda. Men hvor lenge er det til den "virker" da?? Leste også mye om refluks på den tiden...og jeg syns fortsatt det virker som hun har det. (nevøen min har det, stakkars liten)Mye "oppstøt" hele dagen!! Det finnes jo måter å finne ut av dette på...men har ikke gjort det. De måler syrenivået i magen med en slange ned igjennom nesen til magen. Håper det gulpinga roer seg hos deg. Jenta her er jo en storspiser i tillegg da;) Så er nok litt derfor også at det gulpes så her:)
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 men er det vondt for dem å ha sånn refluks, vet du det, og går det over... spør jeg siden nevøen din har det.kanskje du vet noe... hihi, blir så nysgjerrig også...
*shehasmyheart* Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Jeg skrev et svar, men skjedde noe med maskinen her. Så om det kommer 2 svar, så er det derfor;) Han fant de ut av det på når han var kanskje 3 år gammel... Han rapet og svelget og hadde oppstøt hele tiden. Vond smak i munnen sa han. Var litt ubehagelig ja. Han får medisiner for det, og det hjelper heldigvis. Men det skal ikke være vondt å gulpe. Virker det som barnet ditt har vondt, ville jeg ha sjekket det. Men det er meg da;) Kanskje andre er uenige. Det er helt sikkert ikke noe galt. Men kanskje det roer deg litt....
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 hmm.. ja kanskje jeg må ta en tur bare for å berolige meg litt...nå har jeg lest litt om det og må vel bare innrømme jeg barer ble mer bekymret... men tusen takk for svar hverfall.... det er helt sikkert ikke noe, bare mammahormoner som løper litt løpsk.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 søsteren spurte en barnelege om hva det blanke de gulper opp er for noe. Det har seg sånn at når babyen har tatt til seg næringen i morsmelken kan de gulpe opp blank væske. Min også hadde det sånn den første tiden,men det gikk pluttselig over, han også gulpet mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå