Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg litt? Gjerne mange svar. :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ble det en tur på føden for meg.

Rundt kl 17 i går ettermiddag fant jeg litt blodspor på papiret og i truseinnlegget. En time etter tuslet jeg tilbake på do siden jeg følte meg våt. Da var det mere blod (blandet med litt slim). Vi var på middag hos svigers og akkurat ferdig med å spise, så jeg hintet til min kjære at nå måtte vi dra hjem snart.

Da vi kom hjem skiftet jeg, tok på et bind og ventet en time før jeg ringte føden for å se om det kom mere. Det gjorde det ikke. Hadde sluttet å blø da.

De på føden ville ha meg inn til kontroll. Det tok CTG, blodtrykk og urinprøve. Alt var helt flott. Legen sjekket meg ikke innvendig siden jeg hadde blødd. Han mente det var en tegningsblødning og ville ikke provosere frem ny blødning. Siden jeg har time hos JM på helsestasjonen om to dager mente han det beste var å vente til da, og så skrev han i papirene mine at han annbefalte hinneløsning siden jeg hadde hatt blødning, dersom ikke noe mere skjedde før den tid da.

Jeg har termin om tre dager.

Hva skiller en tegningsblødning fra slimproppen da?

Slimproppen er jo også blodblandet slim. Min slimpropp skal ha gått for et par uker siden. Da var det masse slim og en klump på størrelse med en liten drue. Skulle ikke være tvil da vel?. Men det var ikke blod i slimproppen. Den var helt blank liksom. Hva om dette ikke var tegningsblødning men bare en rest av slimproppen?

Jeg håper det skjer noe snart nå. Er plaget med sterke kynnere og bekkenløsning, og har nesten ikke sovet på fem dager. Begynner å bli temmelig utslitt, og fødselen er ikke engang startet...!!!

Hvordan vet man forskjellen på en tegningsblødning og slimproppen?

Er hinneløsning det samme som stripping?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...