Gå til innhold

Vekta deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 23 å har ikke lagt på meg ennda,vekta står på det samme da jeg ble gravid. Har gått ned 1,5kg.

Jeg fikk beskjed av min jordmor at jeg mått bynn å legge på meg, jeg spiser normalt og blir fort mett. Det er jo de som ikke legger på seg i det hele tatt, men det kan nok kom noen kilo x-tra slutten av svangerskapet.

Noen flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i uke 23 selv, har lagt på meg 5-6 kg..

Skrevet

Jeg er 19+0 og gikk ned 3 kilo den andre måneden. Jeg startet på 75,5kg og er 73,5 nå. Jeg stresser ikke med å legge på meg akkurat! Er glad jeg ikke har lagt på meg enda. For i de to forrige sv.skapene la jeg på meg 20 og 25 kg. Vanskelig å ta av igjen etterpå.

Skrevet

Var på kontroll i dag! sjokk etter julespisinga fra 56-66.. jaja.. regner med det blir rundt 15 kg før ungen kommer;-) hehe.. er i uke 25 da..

Nå er jeg tilbake med sunn kost og trening... så regner med det holder seg litt nå:-)

Skrevet

jeg er 13 uker i morgen å har lagt på meg allerede 7 kg..håper vekta stagnerer....

Skrevet

Har ikke så mange kg ekstra... Men håper ikke jeg får det heller..

Første kontroll hos jordmor veide jeg 55,3 og nå veier jeg 55,5. Er 17+6 nå.

Skrevet

Jeg er 24 uker på vei og lagt på meg 13 kg..... hvor skal dette ende. Startet på 56-57 kg, så var jo ikke så stor og 1.70 høy. Men i morgen er det grete roede fram til påsken!!

Skrevet

uke 24 jeg og har gått opp 1,5kilo... ikke så mye men er ikke noe flis fra før av heller... akkurat passe..:) med snuppa mi hadde jeg allerede gått opp 7kilo i uke 24.. men ble bare 13 totalt der å da.......

Skrevet

Jeg stresser ikke med og legg på meg,syns det er litt godt at ikke kiloene har kommi ennda.

Skrevet

Jeg er ikke mer enn i uke 13 men jeg har gått ned 4 kg. Jeg har stoppet å gå ned i vekt nå, men jeg veier nå 79 kilo.

Håper egentlig på at det ikke går så fort opp, for jeg skal gå høygravid i juli og da er det lett å få masse vann og shit.

Skrevet

hei..jeg er 19+4 og har gått opp 3kg..er fornøyd med det jeg=) har jo to inni der=)

Skrevet

Jeg veier også akkurat det samme som før graviditeten. Er i uke 17 da. Var sånn sist også (gikk mye ned i vekt i starten da)... Men gikk opp 15 tot allikevel... Tror du ikke skal bekymre deg hvis du spiser normal sunn mat;)

Skrevet

er i uke 32 å har lagt på meg 5 kilo til nå

Skrevet

Jeg har gått opp 5 kg og er i uke 14..

gikk opp 12 kg i forrige svangerskap

Skrevet

jeg er i uke 24 og har lagt på meg max en kilo, kommer sikkert flere kg snart så er ikke akkurat bekymra for det:)

Skrevet

Det er en grunn til at helsepersonell bekymrer seg for at vekta di står stille. Ved slutten av svangerskapet veier barnet, fostervannet og morkaka di til sammen syv kilo (i snitt). Dette er kilo som skal komme ut over det du hadde fra før. Dersom du ikke har lagt på deg MINST syv kilo er det en reell fare for at barnet ditt ikke har fått så mye næring den trenger.

Du har et økt energibehov som gravid. Det tilsvarer visst en skive brød og et glass melk ekstra i løpet av dagen. Så du bør nok tenke litt over hva du spiser, og øke mengden noe ut over det du åt fra før.

Skrevet

Jeg håper du forstår at du ikke må slanke deg under en graviditet?!? Du SKAL legge på deg. I snitt 12-18 kilo i løpet av et svangerskap. En annen ting er det selvsagt dersom du bruker Roede-veiledninga til å spise sunt. Og bare det.

Skrevet

jeg er 23+2 i dag og har lagt på meg 1kg nå.Har gått ned over 10kg i startet pga oppkast.Min lege og jordmor er ikke bekymret for det.Vekten kommer!

Skrevet

Jeg er 13 uker på vei og lagt på meg 4 kg!!:( Sukk..syns alle har lagt på seg såå lite...

Skrevet

Ikke vær bekymra Angelica. Jeg er 13+4 og hadde lagt på meg 4,5 kg før jul.. nå aner jeg ikke, men sannsynligvis mer! Hva man legger på seg er individuelt. Så lenge man selv vet at man spiser sunt og er i aktivitet går det nok bra!

Skrevet

jeg er 17+3 og har lagt på meg nesten 8kg.. håper det stagnerer litt.. men så er det jo mellom 17. og 24. uke en legger på seg mest da.. vi er individuelle før graviditeten, så det er bare naturlig at vi er det under graviditeten også :)

Skrevet

Jeg er 24 uker på vei og har lagt på meg 11 kilo!!!! Startvekt 60 kilo....

Har 2 svangerskap bak meg fra før, og da gikk jeg opp 34 og 37 kilo!!!! Men det er i hovedsak vann...veldig ubehagelig, menn forsvnner heldigvis fort etter fødselen. Har pleid å være tilbake i matchvekt etter ikke altfor mange mndene:)

Skrevet

Jeg er i uke 27 og har lagt på meg 3-4 kilo.

Skrevet

Forrige svangerskap la jeg på meg totalt 9 kilo, og de kom helst de siste månedene ;0)

Så for mange er nok det helt normalt! At vektøkningen plutselig kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...