Gå til innhold

Hvor mange her inne smikker baby på fingrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det ikke! Personlig synes jeg det er forkastelig, men kjenner ei jente som gjør det. Det er vel ikke lov en gang eller? Hva gjør dere? Er dette utbredt??

Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri ha fått meg til å gjøre. Stakkars babyen. De skjønner jo ikke hvorfor. Men har en venninne som knipser på fingrene til babyen hvis babyen gjør noe h*n ikke får lov til : (

Synes også det er forkastelig. Trodde vi har kommet lenger enn som så.

Skrevet

Herrrrrrreamandus!!!!! Er det noen som kan få seg til å gjøre noe slikt????!!!! De må jo være blokkert mellom ørene!!!

Skrevet

Syns jeg høres fælt ut. Kommer ikke til å gjøre det på snuppa her ihvertfall! På en baby?! Nei, det syns jeg ingenting om. Men husker da jeg var dagmamma da jeg var 18 år (for "ørten" år siden;)) Gutten var to år. Da fikk jeg beskjed om å knipse på handa... Virket jo det da men... Han var nå ikke en baby lenger heller da. Nei, jeg finner på noe annet for å få henne til å forstå når den tid kommer:)

Skrevet

Vi gjør heller ikke det. Tror rett og slett ikke bebis ville ha skjønt noe av det.. Vi sier kun "nei" eller "nei - det er farlig / ikke lov" osv, og så tar vi han vekk eller avleder oppmerksomheten.

Håper han på sikt skjønner sammenhengen mellom nei og at han ikke får lov av en eller annen grunn. Når han blir litt større kommer vi til å forklare hvorfor han ikke får lov.

Smikk , knipsing ol er heelt uaktuelt her i heimen. Synes egentlig det er ganske forferdelig å gjøre sånt mot en prisgitt liten skapning som bare vil utforske verden..

... men jeg kjenner folk som smikker og som forteller om det som den mest naturlige ting i verden..

Skrevet

Forferdelig å gjøre barna sine vondt for å få dem til å holde opp med noe. Tror ikke det er utbredt, de fleste har nok større register på sine oppdragelsesmetoder.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Det byr meg imot å utøve noen som helst vold mot barn. Man prøver jo dessuten å lære ungene sine at det ikke er ok å slå, og da setter det et dårlig eksempel om man selv bruker fysisk avstraffelse. Selv om det "bare" er et knips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...