Gå til innhold

Stemmer horoskopene med babyene deres?


-carina-

Anbefalte innlegg

22 juni - 22 juli: Kreps

23 juli - 23 august: Løve

 

Noen som har lest personlighets-horoskopene for barna deres?

Og stemmer de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde å lete litt rundt på nettet, men fant ikke noe...

 

Har lest sånne personlighetshoroskoper tidligere, men da har det vært i bøker. Jeg husker ikke så veldig mye... Men tenkte jeg skulle prøve å lese litt for å se om det stemmer. Jeg synes i alle fall at ganske mye stemmer på meg selv! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en liten beskrivelse, i alle fall... Kanskje litt tidlig å si om noe av dette passer, kanskje?! :o)

------------------------

 

Symbol:

Krepsen

 

Planet:

Månen

 

Personlighet:

Sensitiv og medfølende, lunefull, irritabel, ærgjerrig, myk og med anlegg for å bli et medium.

 

Positive Egenskaper:

Sensitiv og medfølende, lojal og idealistisk, fantasifull.

 

Negative Egenskaper:

Lunefull, mindreverdighetskompleks, kan ikke bestemme seg, tilgir ikke lett, pessimistisk og sårbar.

 

Personlighet og Karakter:

Tradisjonelt sies det at disse personene er liker å holde seg hjemme men, selv om de er sterkt knyttet til hjem og familie, så er der også andre sider til deres personlighet: de lengter etter publisitet og rampelys. De er usedvanlig følsomme, har lett for å bli fornærmet. De både liker og misliker sterkt og de er lojale. De er sta og ikke emosjonelle, ikke særlig gjestfrie men ganske ofte sentimentale. De arbeider langsomt og har brede hofter og skrått blikk. De oppnår fordeler og mottar arv. De liker luksus og er vanligvis fromme. Har tendens til å få mageproblemer. De liker kunst, drama, musikk.

 

-----------

 

Symbol:

Løven

 

Planet:

Solen

 

Personlighet:

Arrogant og stolt, selvsikker, tillitsfull, impulsiv og meget sjenerøs. Selvbevissthet og ego er også der.

 

Positive Egenskaper:

Sjenerøs, verdig, varm og elskelig, lojal og snill, selvinnsikt, artistisk, dynamisk, aristokratisk, dramatisk.

 

Negative Egenskaper:

Voldsom, arrogant og impulsiv, utålmodig, stolt og egoistisk. For selvsikker

 

Personlighet og Karakter:

Fordi de har stor innlevelses evne har de også stor evne til å vise godhet. De lider av stolthet. Alt de foretar seg gjøres med fullt hjerte og intensivitet. De er lidenskapelige og er mesterlige i sine forhold til det motsatte kjønn. De er ærgjerrige og dominante. De velger arbeid i militæret, politier eller administrative yrer. De er stolte, fromme og renskårne. De får mindre resultater av sitt gode arbeid, men blir aldri skuffet. De elsker å reise i fjellene og er eventyrlystne. De liker biler med høy hastighet. Yrkes karrieren tar ikke av før midt i trettiårene. De har små familier. De har høy stemme. De er ærgjerrige, autokratiske, selvstendige og har viljestyrke. Mistenksomme, voldsomme, humørsyke og sjalu. De er sterke og harde mot sine underordnete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en annen beskrivelse:

--------------------

 

Personlighet.

Krepsen er preget av å være opptatt av følelser. Følelsene

kan komme til uttrykk på flere måter. Noen Krepser er

utadvendte, mens andre har en tendens til å gå inn i sitt

eget indre univers.

 

Siden Krepsen er opptatt av sine følelser så kan dette gi seg utslag i at de ikke helt er i pakt med den fysiske verden. De kan lett virke ukonsentrerte, noe som kan gi problemer i forhold til skole og jobb. Sånn sett så kan Krepser bli opptatt av følelsesmessige relasjoner i stede for å konsentrere seg av det som skjer rundt dem.

 

Situasjoner som gjør at Krepsen må gå på akkord med sine følelser er svært uheldige. De vil derfor ofte ikke ha slike roller i relasjon til andre mennesker, som for eksempel lederstillinger eller som leder i borettslaget. Dette betyr ikke at de er udyktige i sitt arbeide. Krepsen kan være veldig flink med oppgaver som innehar ansvar, men som gir følelsesmessig rom, hvor han ikke kan komme i konflikt med sine følelser.

 

Krepser kan av andre virke noe beskjedne og innadvendte.

 

Kjærligheten.

Krepsens følelsesliv kan gi utslag både i positiv og negativ retning. Det positive er at Krepsen kan være svært interessert i å prate om sine følelser. Imidlertid passer ikke Krepsen sammen med for eksempel en Tvilling, da Tvillingen nettopp hater dette temaet. Følelsene kan også gjør Krepsen til en ”krutt-tønne” som kan eksplodere når som helst.

 

Krepsen kan også være var på sitt følelsesliv slik at de ikke kaster seg ut i hvilket som helst forhold. De har behov for å beskytte seg noe mot personer som kan såre dem. Det kan derfor ta noe tid å opparbeide et forhold til en Kreps, men når Krepsen først har bestemt seg, så kan det bli et riktig så bra samliv.

 

Et samliv med en Kreps kan imidlertid være noe preget av svingninger. Fra at livet er herlig den en dagen til at hele verden har rast sammen den neste. Krepsen har også stort behov for bekreftelse og anerkjennelse fra den annen part. Sånn sett kan et samliv med en Kreps være noe slitsom hvor følelsene tar overhånd. Krepsen er imidlertid en stabil partner, men kan være noe redd for endringer i forholdet. Sånn sett kan det være litt risiko for at en Kreps ikke gir mye rom for frihet overfor partneren.

 

Velg en kreps hvis du setter pris på at partneren viser sine følelser og er trofast. Hvis du ikke liker å prate om følelser, så bør du kanskje finne en annen partner.

 

-----------------------------------------------------------

 

Personlighet.

En løve er en løve. Den er en konge som har

behov for å vise seg frem i ulike sammenhenger. Den vil

ofte være midtpunktet på jobb, i familien og i selskapslivet.

 

I motsetning til krepsen vil løven være naturlig å finne i lederposisjoner i samfunnet eller i lokale lag. Løven liker å styre omgivelsene rundt seg og finne til makten.

 

Løver trenger klare grenser slik at de ikke løper helt løpsk i sin higer etter å dominere. Hvis løven ikke får respekt, så kan den føle seg helt utenfor. Det er viktig at andre vet hvem som er sjefen.

 

Løver forsvinner ikke inn i en fantasiverden omgitt av følelser. Løven elsker å eksponere seg i den fysiske verden og lever dag for dag. De trives i rampelyset der hvor ting skjer.

 

Løver går ikke av veien for å vise sine følelser på sin vei for å oppnå posisjoner. Den kan dele av seg selv, så lenge den oppnår noe. Når dette kan hjelpe den i nå målet.

 

Det verste som kan skje for en løve er at han blir for opptatt av å nå toppen. Dette kan utvikle et enormt ego og kan gå ut over mange andre i hans omgangskrets. Arbeidskolleger kan oppfatte en slik fremferd som arrogant.

 

Løver kan imidlertid være veldig familietilknyttet. De verner om sin familie og venner og kan gå ganske langt i sin beskyttelse av disse. Familien kan bli ansett for et uttrykk for en løves suksess. Den er et symbol på at han har lyktes, og at han får etterkommere gir han stor tilfredsstillelse. De er som en del av han.

 

Kjærligheten.

Løvens personlighet kommer også til uttrykk i kjærlighetslivet. Løven tar vare på den og de han elsker, og kan overraske med gavedryss og komplimenter. Det som han imidlertid venter til gjengjeld er at partneren setter pris på dette og gir han anerkjennelse. Løven vil ha noe tilbake for det han ofrer, hvis ikke blir han usikker.

 

Løver er stabile og lojale og forventer det samme av partneren. Løven liker ikke en partner som virker ubestemt og usikker. Det er viktig å skape en god familie hvor han ikke risikerer ustabilitet. Et sidesprang fra partneren vil utløse løvens brøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vanskelig å si enda, men jeg har iallefall en krutt bombe av en liten jentekreps. Hun blir fort irritert hvis hun ikke får det som hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sant som aliz sier, jeg har en kruttbombe av en jentekreps:) jeg er kreps selv og mye av det stemmer nok hos meg, så får håpe tulla arver litt av pappan sitt gemytt:) men som svigermor sier når vesla får et føre: Dette har hun IKKE fra pappa'n iallefall:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...