Gå til innhold

Får Deres barn på 14 måneder hele skiver å holde i eller i biter? Og hva med bolle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alltid redd han skal sette det i halsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillegutt her får halve skiver i hånden som han tygger i seg. Går fint det, tar han store biter kommer det som regel litt ut igjen og skorpen bløter han opp. Deler opp til han også innimellom, men han liker mye bedre å holde på selv;) bolle deler jeg også i to og gir han.

Skrevet

Han foretrekker halve skiver. 13 måneder er han. Har ikke hatt problemer med å sette i halsen.

Skrevet

Guro er straks 12 mnd, og får halve skiver og halve boller. Ikke noe problem med å sette ting i halsen, hun har alltid likt biter bedre enn mos :)

Skrevet

Gutten vår har spist det samme som oss, og med samme konsistens, siden han beg. i bhg. som 1-åring. Store skiver + middag i biter. IKKE hveteboller!! Og bare melk eller vann i koppen.

Skrevet

Når jenta mi var ¨på den alderen fikk hun halve skiver, det får hun forresten enda (18mnd). Hun fikk ikke bolle, kun skalker, kavring, kjeks og andre tørre ting. Bolle klumper seg sånn så det har hun kun fått smake en gang.

Skrevet

Brødskiva deler jeg i 3-4 biter som regel, han plukker og holder selv, det går bra. Boller og annet får han enten helt eller 1/2 part.. Problemet med gutten min (kanskje dette gjelder flere) er at han liksom ikke tar biter av det han spiser, han holder det foran munnen og gnager på det uten pauser..

Skrevet

hm...de lærer seg jo aldri å tygge om de ikke får øve. Sønnen min har f.eks fått bolle alene, jeg er jo der hele tiden og ser. Han spiser alt selv og har gjort det en stund, når han setter i halsen brekker han seg og i verste fall må vi dunke han litt i ryggen. Han lærer jo av at han evnt svelger litt for fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...