Gå til innhold

Et spørsmål fra 1. tri:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at det å få strekkmerker kan være en naturlig del av det å gå gravid,men jeg vil gjerne gjøre mest mulig for å få minst mulig av de:)

Så til dere som har brukt evt kremer/oljer etc,hvilket merker har dere brukt,og syntes dere det fungerte bra?? Hvor kan jeg evt få kjøpt disse produktene??

Veldig takknemlig for svar,og lykke til, til alle dere som snart får se babyene deres:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har smørt meg med bodybutter fra bodyshop, hører flere bruker det. Men smøringa har ikke alltid vært like effektiv, hopper over det alt for ofte. Jeg har fått myyyye strekkmerker synst jeg selv, både på rumpe, lår, mage, og på ene puppen. men fortsetter å smøre meg i den tro at de går lettere "bort" etter fødselen.

Skrevet

Jeg har brukt biotherm anti-strekkmerkekrem og body butte fra body shop gjennom hele graviditeten.

Sitter likevel igjen med 1000 strekkmerker på magen. De begynte å poppe frem rundt uke 32.

Kommer de så kommer de. Det er min erfaring. Tror ikke det finnes noen mirakelkremer.

Skrevet

Brukt cocoa-butter fra body shop, men ser nå at den ikke hjelper no særlig... Ser at babystripene er på vei!

Skrevet

hehe,okey,takk for svar uansett:)

Skrevet

Fisk - venter jente i januar, og ChAnZei m BaBYiMaGeN=D :

Har dere smørt dere regelmessig? Altså hver dag?

Jeg har jo ikke gjort det, men kanskje det er slik som du sier, kommer de så kommer de..?

Skrevet

har ikke smurt mæ regelmessig i d hele tatt... Smurt mæ svært svært lite, må si æ e super sløv der!! Men.. så langt, ikke ett eneste strekkmerke, bank i bordet... Er 34 + 4 idag, så d kan jo fortsatt kom nånn snikan

Skrevet

De sier jo at smøring ikke har noen effekt, men jeg bruker natusan babyolje i dusjen. Smører hele kroppen før jeg bruker noe såpe/shampo - bruker det egentlig for å forebyggge tørr vinterhud. Har ikke fått noen strekkmerker. Har også hørt at sukker er med å påvirker strekkmerker, men har spist en del søtt - spesielt i 3. trimester, så jeg vet ikke jeg. Men babyolje anbefales uansett, veldig lettvint måte å holde huden myk på.

Skrevet

Jeg har brukt Huile "tonic" oil fra Clarins i både dette og forrige svangerskap. Fås kjøpt på parfymerier som fører Clarins. Husk i tilfelle å be om den oljen som forebygger strekkmerker, si du er gravid.

Første gangen jeg kjøpte kom jeg hjem med "etterbehandlings" oljen.. og den skal man IKKE bruke når man er gravid.

Har forresten ikke fått noen strekkmerker takk og lov!!!!!

Så forebyggingen her har vært verdt hver krone!!!

Skrevet

Har ikke smurt meg i det hele tatt (utenom vanlig bodylotion i ny og ne). Er i uke 32, har stor mage men absolutt ingen strekkmerker (ennå). Tror nok at det heller handler om huden vår, noen har mer elstisk hud enn andre, men for all del det er sikkert verdt et forsøk.

Skrevet

de første mnd smurte jeg meg med body butter fra body shop,den for tørr hud med mango.Så har jeg smurt meg med vanlig spenol da boksen ble tom.Ingen strekkmerker enda. :-)

Skrevet

brukte babyolje,body butter(body shop) og til tider zink salve..men merkene har kommet likevell.

har gått over og brukt jordnøtt olje di siste ukene og det virker som om strekkmerkene har stoppet opp (???) di er der fortsatt men virker som at det ikke kommer fler..(får jeg håpe på iallefall) skrubber kroppen min hver kveld i en varm lang dusj med nivea body scrum med e vitamin og oljer før jeg maserer hele kroppen med jordnøtt oljen og lar den trekke godt inn. tar også tran daglig for og smøre fra innsiden.

Skrevet

Hei på deg,

Har brukt A-creme fra apoteket og smørt inn magen hver morgen med den + etter hver dusj. Er nå i uke 39 og har ikke fått noe strekkmerke på mage eller pupper. Har i utgangspunktet god hud, og innbilder meg at det har vært greit å bruke denne kremen. Man skal være litt forsiktig med A-creme og ikke smøre på hele kroppen, kun på mage og f.eks. pupper når man er gravid.... bare sånn til info. Tror uansett det ikke bare kommer an på kremen du bruker, men hudtype, trening, kosthold og arvelige egenskaper om du får strekkmerker og hvor mye.

Lykke til med valg av krem/olje, og selvsagt den lille på vei :).

Godt nytt år alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...