Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man lære barna å sover hele natten? Eller er det noe som kommer av seg selv? Evt. når?

Jenta mi er knappe 5 mnd, og har hun sovet 7-4, og våknet ca annehver time til kl 9. Da er det morgen. Siste mnd har hun våknet i 2-3 tiden, så i 5-6 tiden og stått opp kl 9.

Når hun våkner får hun pupp og sovner igjen, slipper stort sett å gjøre annet enn å løfte henne over i min seng og tilbake når hun sovner (etter rap da selvsagt).

Har lurt på å prøve å lære henne å sove hele natten, men er ikke helt sikker på hvordan vi skal få det til. Noen gode råd?

Hun tar ikke smokk.

Skrevet

Dytter litt på denne, for jeg trenger også noen råd om dette. Min er 6,5 mnd nå og våkner for tiden ca hver 3. time for å spise. Vi har tenkt å ta nattavvenning på puppen nå, så da blir det vel 3-4 netter med skriking i armene til pappa, hvis vi slipper så heldig unna... :s

Skrevet

hun sluttet med nattmat av seg selv og etter at hun ble 6mnd sov hun hele netter av og til. fra 7mnd sov hun alle nettene (bortsett fra når tennene plager henne som værst)

Skrevet

Har ingen egen erfaring ennå, men har lest her at de fleste er 6 måneder eller eldre og får mest fast føde innen det er mulig å få de til å sove hele natta:) Når dere starter med avvenninga er det er godt tips at pappaen står for natt-trøsten, siden banet lukter at du har mat på deg:)

Skrevet

hs min sa man kunne begynne å avvenne nattmåltiene når de var 6 mnd og fast føde var innarbeidet. Man kunne da altså "ta opp kampen"

Skrevet

Hun sover jo i teorien "hele natta" allerede. "Hele natta" når babyen er så liten vil si fem timer i strekk, andre eksperter sier seks. Men skjønner jo problemet ditt.

Mange hs sier at de skal kunne klare å sove hele natta fra 6 mnd natta. Men mange barn trenger et nattmåltid også lenger enn det.

Har du allikevel lyst til å nattavvenne henne kan du jo prøve å gi henne vann i stedet for pupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...