Gå til innhold

Hva ville dere ha gjort? Hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gode veninne har nå liksom blitt veldig god venn med min samboer eks. De har blitt venner gjennom barna. Dette er nesten et bevisst valg av henne å liksom bli så god veninne med min samboers eks..... Det er 14 andre jenter i samme klassen, men min venninne har plukket ut min sambeors eks datter til bestteveninne for sin datter-BEVISST. Jeg kjenner min gode veninne godt. Og eksdamer og typer er noe hun elllsker. Vet hun storksoer seg når hun kan gjøre andre sjalu, dette har hun bevist til meg gjennom å alltid vise seg foran nye damer til eksen, og bevise at hun "fortsatt er der". Hun liker det der...... Hun er en SUPER veninne på alle områder, men akkurat her viser hun seg fra en skikkelig dårlig side. Vet at viss jeg sier det til henne om hun heller kan bruke litt mer energi på meg og ikke samboers eks, kommer hun til å si det til henne eller noe. Og det vil jeg IKKE. Vil heller ikke virke prippen og sjalu, får da får veninnen min ENDA MER nytelse av dette.....

Blir sprø. Nå i julen samles alltid oss nære veninner. I år ba hun denne nye også, uten å be meg. FOR EN PRIORITERING. Hun ahdde ikke bedt de andre heller, bare denne nye gjengen hennes.......

Nei, tror jeg dropper veninna mi jeg, SPYR rett og slett av henne nå....og jeg vet at hun STORKOSER seg..... for det å gjøre andre sajlu er hun ekspert på. Og hun klarer det med glans. Da tror jeg heller JEG dropper henne. Problemet er at GODE veninner vosker ikke på trær, og jeg har bare henne som ejg alltid har betrodd meg til og motsatt, pluss to andre nære veninner som bor 6 timer fra meg. resten av veninnene min e erveninner, men ikke nære. Så jeg trenger henne faktisk viss dere skjønner....... Men orker ikke tanken på at hun skal få KOSE seg i glansen av min sjalusi-hun er en dårlig veninne slik...... men alle gode veninenr må få lov til å ha dårlige sider også......

HVA GJØR JEG?

Håper på at vennskapet mellom barna tar slutt thi hi :-) , dropepr vennskapet mellom oss-iallefall for en periode????

Hun må da vite at jeg synes det er TRAGISK at hun ber min samberos eks på fest hos seg, og ikke ber meg? iallefall når vi alltid er sammen? Dette og mer til er det...vet ikke om jeg orker mer.... sier jeg det til henne, gjør hun absolutt INGENTING med det alikevel, og dessuten vil jeg ikke at hun skal få den nytelsen og høre meg si det...

Uffa meg så barnslige vi er, men dette gnager meg MYE!!!!!!!!!!!!!!

HJELP meg...

Vi er 32 år gamle..... men alikevel er vi sjalu og unge til sinns :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres ikke akkurat ut som noen GOD venninne da, spør du meg... men jeg skjønner hva du mener med at du ikke vil si noe til henne - blir jo som å helle olje på bålet. Hadde jeg vært deg ville jeg bare latet som ingenting, og ikke tatt noe særlig mye kontakt. Ta heller kontakt med dine andre venninner selv om de ikke er så nære. Det kan de jo kanskje bli med tiden? Men vet hvordan det er med venninner - eller mangel på. Har ikke så mange selv, og er på din alder. Ikke så lett å få nye venninner som voksen, men må jo bare ta kontakt med de man kjenner så blir det kanskje nærere kontakt etterhvert.

Skrevet

unskyld meg men hvorfor blir du sjalu, blir du sjalu på veninnen din eller eksen til samboeren din?

veninnen din har nok et problem hvis hun virkelig har behov for å gjøre slikt mot sine venner.

sjønner at du føler deg såtret over at hun plutselig dropper deg og de andre og kunn inviterer nye venner på festen. hun kunne jo invitert alle.

når det gjelder eksen til din type ville jeg ikke bekymret meg, de er jo ikke sammen lenger og sikkert ikke interesert i det. for da hadde han jo ikke valgt deg.

du kune jo invitert til fest med di vennene du har lyst til å feste med da da inviterer du jo ikke eksen hans for hun er jo ikke din veninne.

nå kjenner ikke jeg din veninne men jeg har vanskelig for å tro at hun blir venner med noen kun for å gjøre andre sjalu, og det er værre at det faktisk funker å få deg sjalu.

er hun slik så dropp henne du kan jo finne deg nye gode venner som en kan snakke om alt med ok det tar tid å komme så langt med et vennskap men jeg hadde ikke vært venner med noen som ville at jeg skulle være sjalu. da er det ikke en god venninne.

jeg syntes dettehøres rart ut jeg, men... stemmer dette så er hunikke noe å samle på.

Skrevet

Jeg leste bare starten, men hvis det er slik du føler det så finn deg en annen venninne da vel.

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke at dette er så veldig barnslig jeg! Du har lov til å føle slik du gjør selv om du er blitt voksen; det viser bare at hun har truffet deg på et ømt punkt. Synes ikke dette er noen god venninne av deg, for gode venninner gjør nemlig ikke slik. Det som er viktig her er at barna ikke får vite dette. Vil bare nevne en kommentar til noe du har skrevet, og det er at du skriver at alle gode venninner må få lov til å ha dårlige sider også... eeh- kaller du dette en GOD(?) vennninne? Tar du til takke med hva som helst? Ville personlig droppet slikt et fantastisk venneskap!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...