Gå til innhold

Tid for å fortella at han ska bli storebror??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har enda ikke fortalt lillemor på 5 år at hun skal bli storesøster enda. Ventingen kommer likevel til å bli lang nok for henne tenker jeg :) "Kommer babyen i morgen" hver dag i 6 måneder liksom :)

Men jeg gleder meg veldig til å fortelle henne det! En annen av grunnene til at vi ikke har fortalt henne det enda, er at ikke så mange andre vet det enda, og jeg regner med at hele bygda vet det så snart hun har fått vite det, for hun vil fortelle til alle ;)

Vi fortalte det til datteren vår på 3 år i jula.

Hun er veldig langt framme i hodet og skjønner faktisk at babyen skal vokse lenge i magen til utpå sommeren.

Hun sier det jo til alle da,men vi syntes ikke det gjør noe nå.

Måtte le av henne en dag når jeg kastet opp,hun lurte på om jeg måtte kaste opp babyen.

Hun er veldig omsorgsfull når jeg kaster opp,spør om det går bra og

stryker meg på ryggen.

Jeg har fortalt datteren min på 8 år hun sa : hja...da blir det bleie skift igjen da..og lillebror på tre går rundt med baby i magen han også!!!! store søster sa at gutter ikke kan det men da ble han veldig sint...han ville også ha baby i magen...så han får tro det....veldig opptatt av magen og skal prate med babyen.... i gjennom navelen(he he)

Annonse

Vi fortalte d til min sønnfor noen uker siden og han er veldig stolt over at han skalbli storebror. Han blir 3 nå i januar,men er mange i barnehagen hans som allerede er storebrødre så han gleder seg til oxo å bli en av de.... Men han skjønner nok ikke helt at babayen vokser inne i mamma sin mage enda. Men d kommer noketterhvert som magen kommer tenker j....

vi sa det rett før jl var vel 10 uker eller noe sånt at vi skulle få en baby i sommer.... å trenger han ikke vente helt enda...han vet jo det er legne til sommeren:)

han blir 6 i mars og gleder seg til han også endelig skal bli storebror...alle andre på han alder har som regel lillesøsken..

jeg er 13 uker på vei og vi fortalte det snuppa vår i går hun er 4 år, men vi sa det var en hemmelighet ;-) ho ble så glad og så har vi sagt at det er til sommeren det skjer. Vi har kansje sagt det litt tidlig, men saboer seiler og hadde også lyst til å være til stede når vi sa det. han skal ut 10 uker. Så vi for heker tåle litt mass.

Sønnen min på 4 1/2 fikk vite det så snart de magiske første tre månedene var over. Og han gleder seg så! Han synes det er så stas å dytte forsiktig på magen min, for han mener babyen elsker når det kommer bølger der inne (har fortalt at den ligger og svømmer i en slags ballong med vann så den skal være trygg). I går kveld diktet han nattasang, og la hodet på magen min og sang for babyen. Han har faktisk ikke mast i det hele tatt, og han er fullt inneforstått med at han må vente til sommeren. Blir vel mer mas når vi legger bort strømpebuksa og finner frem shortsen; og det per definisjon ER sommer.... :-)

Vi fortalte det vel litt vel tidlig til datteren til samboeren min, men hun viser stor forståelse for at baby`n må være inne i magen min og vokse seg klar.

Og hun kommer med spm, og det er jo bare å svare ærlig på de.

Jeg har ingen tro på at lille jenta vår kommer til å mase om når baby`n kommer. HUn ser jo at magen ikke er noe særlig stor ennå og hun vet at magen skal bli STOR før baby`n kommer.

Hun er faktisk mer opptatt av at vi ikke kan reise på lang ferie i sommerferien fordi vi må være hjemme å ta imot baby`n vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...