Gå til innhold

Delammeråd behøves

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en sønn på 4 mnd og har i to mnd hatt sviktende utdrivningsrefleks. Den lille har vist fanstastik utholdelse. For en mnd siden begynte jeg med spray og det virket fint først men nå har jeg i to uker slitt med å få ut selv med spray og punpe. Melka har minket, han vil helst ikke ha pupp før mme lengre og nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre videre? Jeg har pumpet og ammet jenvt og trutt. Det kommer kanskje til sammen 150 ml i døgnet tilsammen. Bør jeg fortsette som jeg gjør eller gå over til et annet pumpemønster, eventuelt gi opp. Potensiell pupp her med fare for brystbetennelse for jeg får ikke ut melka.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør å prøve varme i tillegg før du pumper. Du kan og bruke hjelpebryst m mme - det kan du lese om på ammehjelpen.no

ellers bør du i allefall gå på helsekost å kjøpe lecitin 1200 mg kapsler- Ta to morgen og to kveld. Når det ikke lenger fare for brystbetennelse tar du tre kapsler pr dag i en uke-deretter to pr dag i en uke - så en pr dag som forebyggende/vedlikeholdsdose om du syns melka renner lettere

Skrevet

Hei takk Blomman før svar. Begynner å bli ganske stor prosedyre å gi han mat. Får nesten vegring før å dra å ut for da siden det er så mye. Skal prøve varme og lecitin. Hjelpebryst hopper jeg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...