Gå til innhold

Bleiestørrelser: følger du vektgruppene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er snuppa hvertfall 6,5kg, men Pampers 2 passer godt enda (2-6kg). Har en pakke med Pampers 3 også, men trenger ikke å starte på den enda, 2 er jo så mye billigere;)

Skrevet

Snuppa mi er rundt 5 kg tipper jeg, og jeg syntes pampers 2 er for lite, vi bruker libero 5-8 kg.. det igjen er ganske stort, men hun er så lang så det går bra :)

Skrevet

vi bruker libero da, og der brukte han newborn 2-4 kg til han var vertfall langt over 4 kg.. nå bruker vi 3-6 kg. aner ikke hvor tung han er, men jeg vil tippe han begynner å nærme seg 6 kg vertfall etterhvert, og bleiene er store og gode enda.. han veide 5100 13/12/06.

Skrevet

Har alltid måttet bytte str. lenge før de er kommet til den høyeste vekten på bleiene, men fordelen er jo at bleiene holder seg tørre mye lenger da, så men ikke trenger bytte bleier så ofte.

Skrevet

Gjorde det før, men nå velger jeg bleier som er for babyer som veier mer. Da har han god plass, slipper å ha bleier som gnager her og der. Også er det plass til litt mer urin så han holder seg tørr.

Skrevet

Vi brukte libero 3-6 kg til hun var 6,5 kg og pampers er jo større - så da hadde vi sikert brukt de ennå. Så lenge de ikke lekker ser jeg ingen grunn til å bytte:) Også er de mindre billigere:)

Skrevet

Vi har måtte gå opp bleiestørrelse før hun var på de kiloene bleiene sier... Brukte prematur de første 3 ukene, også 2-4kg. Når hun var litt over 3kg måtte vi over på 5-8, og nå er hun 6.2kg og vi har brukt 7-14 kg i nesten 3 uker.... Hun er en stortisser :P

Skrevet

Ja det må jeg si:)

Vi bruker større bleie om natta da, kjekt å ha plass til masse siden hun sover rundt. Men blir så klumpete under klær, så liker nok best en liten bleie om dagen.

Skrevet

jasså, så hun er så flink å sover rundt? :) heldig dere er!! Når sovner hun for kvelden, og når våkner hun da? Her er det iallefall 1 ammings om natta.. gjerne 2 ;)

Skrevet

Vi har funnet noen veldig gode bleier, dansk variant av pampers... Kjøper sånne kjempebokser. De er fra 5-9 kg og er kjempetynne, men holder mye mer enn Libero Midi som vi brukte før det. Er kjempefornøyd. De har også den "perleteknologien" så vesla er aldri våt og har ENDELIG sluttet å være sår på stumpen sin!

Skrevet

Å så deilig at Embla har blitt bra igjen da. Den såre stumpen hennes så ganske ille ut, og da sa du at det egentlig var ganske bra. Ugh... Danskene har mye bra ja. *Flytte til Køben...*

Skrevet

Vi har faktisk måttet gå opp før vekten tilsa det,pga.lekasje..Bruker Libero.Bruk det som passer best da:)

Skrevet

Tulleku:)

Hun sovner gjerne 9-10 om kvelden, etter laaaaaaaaaaang legging. Hun sutrer fælt om kvelden, begynner å bli trøtt/småsover i 7-tiden. Men sovner ikke ordentlig før det har vært masse styr og pupp og enda mer styr....

Våkner gjerne halv9 om morgenen, da drikker vi kaffe på sengen. Dvs Andrea får pupp mens jeg drikker kaffe og ser GMN:) Vet jeg er heldig, tar IKKE nattesøvnen for gitt!!

Skrevet

Klart jeg bruker det som passer best;) Bare interessant med sånne tåpelige spørreundersøkelser, hihi..

Skrevet

vi har vel stortsett fulgt vektgruppen.. men det kommer jo veldig an på hvordan babyen er da..om den er stor rundt magen, lårene osv... hun bruker pampers nå.. husker ikke helt hvilke kg gruppe det er..men tror det er rundt er fra 8 kg.. er iallefall det hun veier no...8 kg

Skrevet

Hehe. Må jo innrømme her at snuppa er forholdsvis god og rund, ikke så fryktelig lang;) Så er sikkert derfor vi må hele tiden bruke ett hakk større enn vekta tilsier.

Endelig mamma: ÅÅååh, hørtes jo ut som en drøm... Men Oda er blitt rask å spise om natta, så 5 minutter 1 eller 2 ganger om natta går greit. Hun sovner alt fra 20-23 og vi står opp mellom 8:30-9:30... Så jeg er uthvilt, forsåvidt.. men hadde jo vært godt med en heeeeel natt;) Nå er hun faktisk sovnet, men hun mista siste blunden sin idag så har vel litt med det å gjøre:)

Jeg pleier å skru på radioen når vi står opp, så sitter jeg å spiser og drikker kaffe imens hun sitter i vippestolen å kikker på meg å ler. Hun er skikkelig morgenfugl, men tar det igjen med endel småsurking på kvelden... Trøtt, men nekter å sove;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...