Gå til innhold

Noen som skal flytte rett før termin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har bestemt oss for å flytte til Stavanger i juni/juli, og få barnet vårt der ( 29 . juli). Det jeg bekymrer meg for er at jeg har jordmor og lege oppfølging gjennom hele svangerskapet her jeg bor nå, også kommer jeg på ett nytt og fremmed sted rett før jeg skal føde. Jeg vet jeg ikke får samme jordmor uansett, men er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem med tanke på fødselen når jeg kommer til Stavanger? Er jeg nødt å ordne ny fastlege/ jordmor og gå til han/hun før jeg føder for eventuelle kontroller ol eller kan jeg bare komme på sykehuset når jeg er klar for å føde? Det er jo en mnd før termin, er det normalt med kontroll hos lege da?

Og må jeg henvende meg til den lokale helsestasjonen før jeg får barnet?

 

Gruer meg litt til å flytte, men vi er nødt å gjøre det da. Håper noen kan hjelpe meg litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare paa spoersmaalene dine, men kan si at jeg har det akkurat likedan. Vi flytter fra USA til Norge i starten av juni, og barnet kommer rundt den 22 juli. Jeg gruer meg ogsaa veldig til aa flytte (har en kjempegod obsteretisk spesialist her, og sykehuset jeg ville faatt barnet ved i USA er bare SAAAAA fint.) Kan ikke si jeg gleder meg til aa flytte til et annet land i slutten av termin heller...vi vet jo ikke en gang hvor vi skal bo. Men maa man, saa maa man--visumet mitt gaar ut. Jeg bestiller sykehusplass i Norge i disse dager, og har tenkt aa kontakte fastlelegen min i Norge for aa spoerre om disse andre tingene.

Det kan kanskje vaere et utgangspunkt for deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er helt sikker så tror jeg du bør få en kontroll i uke 38, og du risikerer desuten å måtte gå på overtid, så da er det jo litt betrygende å ha ha møtt jm/legen vertfall en gang før

 

jeg tror at alle jm i stavanger er slått sammen, slik at alle bydelene nå har et felles kontor. De har litt ventetid, så du bør ringe og få time hos de et par mnd før dere flytter.

 

Eiganes og Våland helsestasjon

St. Svithuns gate 5, 4008 Stavanger 51 50 83 12

 

Du bør vel også skifte fastlege før du flytter, slkik at du får mulighet til å oppsøke han/henne om noe skulle skje.

 

Håper jeg klarte bidra med noe ihvertfall.

 

Velkommen til Stavanger:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...