Gå til innhold

Mareritt - hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på litt over 2 år våknet i natt med et grusomt redselsskrik. Ellers bare roper han rolig på oss hvis han våkner onm natta, så jeg stormet jo inn til ham, med hjertet i halsen.

Der så alt ut til å være i orden, annet enn at han var tyselig livredd og sa at han hadde sett en dame.

Det endte med at han måtte sove i vår seng, og det har han omtrent aldri gjort før, annet enn hvis han har været veldig syk

Hva gjør jeg hvis han er redd igjen når han skal legge seg i kveld? Jeg har alltid kunnet gå ut og lukke døren og la han sovne av seg selv, men det tror jeg kanskje ikke hab tør i kveld.

Håper noen har noen tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om han vil sove med lyset på. Ha døren åpen om han vil det. Men spør han om det hver kveld.

De bruker å ha litt mareritt, men det går over. Hvis det ikke gjør det, finn ut om det har noe med hvordan dagen hans har vært.

Trøst han og håp det går over.

Gjest thricane
Skrevet

vi har gitt guttungen en lommelykt som han har lys på, og han får ha med i senga. hvis han våkner om natten og gråter, så synger jeg. ikke mye vakkert, men det er sanger han kjenner fra han var liten. det pleier å roe ham ned (ikke at jeg skjønner hvorfor da, men:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...