Gå til innhold

Hvordan gikk det til hos dere? Fra 3-2 lurer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 10 mnd "rekker" ikke alltid 3 lurer lenger siden våkenperiodene hans blir lenger og lenger. De siste nettene har han sovet lenger om morgenen, deilig!

Lurer på om det kan være lurt å "strekke" periodene med våkentid på dagen, slik at det nå blir bare 2 lurer?

Hvordan har dere gjort dette?

Skrevet

her har det stort sett bare vært 1 og max 2 lurer.. så jeg lurer på hcodan du får baby til å sove så mye?

min er 7mndr...

Skrevet

Hei og takk for svar :o)

Ja, gutten vår blir trett etter 2-3 timer med våkentid. Til vanlig starter "dagen" her klokka 05 og han legges mellom 18.30 og 19.00, så dagene blir jo litt lange. Kan være derfor.

Sover da 10 timer på natt og 2-3 timer fordelt på 2-3 lurer.

Totalt er det vel ikke mer enn han trenger det :o)

Skrevet

Jeg hadde bare fortsatt med 3lurer jeg da..

Han blir vel sikkrt mindre trøtt etterhvert som han blir eldre?

Så han regulerer vel det selv etterhvert kanskje..

Eller så kan du vel prøve å få han til å sovne igjen etter han har våkna i 5tida?

Skrevet

så dagene ikke blir så lange

Skrevet

Vil prøve å få til 2 i stedet for 3, da den siste luren nå blir i seneste laget. Trenger litt våkentid før han legger seg.

Mini er ganske så bestemt på at morgenen startet klokka 05. Ligger lysvåken og pludrer og blir tatt opp 05.30. Har forsøkt det meste (melk, byssing osv.) for å få han til å sove lenger uten resultat, tar gjerne i mot råd ;O)

Dette er nok hans rytme og slik har det vært hele tiden :o)

Håper imidlertid på en endring med tiden og er optimistisk siden han nå har hatt 2 dager der han har våknet 06.30 :o) Tør ikke å gi meg over av begeistring helt ennå da men, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...