Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Andre som har opplevd dette i de første ukene etter fødselen? Er det lurt å endre navnet når en er midt oppe i ammetåka?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Melder meg på denne, tenker også det samme. Men jeg har roet meg etter å ha landet på at det må bli slik denne gang. Har jo skrevet navnet på julekort, annonse i avisen osv. Vi skal ikke endre navnet.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Slik følte jeg det egnetlig også i begynnelsen. Men nå synes jeg navnet er perfekt. H*n kunne ikke ha hetet noe annet. Det er akkurat som en må venne seg til navnet....
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 vel jeg har det litt anderledes. jeg gikk med på et navn jeg syntesvar ok ikke mer og angrer. men vi ble ikke enige og jeg vet at mannen ikke går med på å bytte når han har valgt det navnet. skulle ønske jeg ikke ble så lei av å diskutere navn og bare sa greit vi tar det. når jeg ikke liker det noe serlig. det værste er vel at jeg nesten missliker det navnet nå. gjorde ikke det før men gjør det nå etter at barnet er født og alle vet at det skal hete det.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 ei veninne av meg skifta navn, ble veldig forvirra, men nå har vi liksom vendt oss til det andre;) jør d som føles riktig for dere begge (maen e jo ikje i ammetåkå)!
Stratos med 3 barn Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Sånt tror jeg skjer. Jeg var selv veldig opphengt i en annen baby; Mats (som er min nevø og kun 2 mnd eldre en min) når min kom, så også min fikk samme navnet en periode. Ikke at han gjorde det på ordentlig, men det var liksom litt automatikk i at alle barn het Mats sånn med en gang..... Men nå har vi vent oss til begge navn:) Er nok litt tåka i huet med en gang ja
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 angret litt de første ukeme, men nå kunne hun ikke hett noe annet. Må liksom bli vant til det........
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Vi har et ganske vanlig og populært navn på knærten, men jeg husker jeg tvilte en stund likevel.. Jeg er glad vi ikke endret tilbake til noen av de andre alternativene. Nå synes jeg navnet passer helt perfekt på gutten vår:)
krksk Skrevet 2. januar 2007 #9 Skrevet 2. januar 2007 jeg tenker også på om navnet ble rett på gutten vår.. liker det veldig godt men er jo så mange fine navn.. er nok derfor man er usikker.. vil jo det beste for gullet og da er det vanskelig å plukke det "perfekte" navn.. hehe.. men vi kan jo ikke bytte.. han er 12 uker nå og folk ville tro det hadde klikka for oss.. han blir nok fornøyd.. håper jeg..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #10 Skrevet 2. januar 2007 Ja, enig det er nok fordi det er så mange fine navn at en blir usikker.
mai mammaen til to Skrevet 2. januar 2007 #11 Skrevet 2. januar 2007 vi hadde ingen navn klare på forhånd..hadde snakket om noen, men ville vente til babyen var født før vi bestemte oss..vi visste ikke hvilke kjønn vi ventet... men når datteren vår ble født så var det liksom helt naturlig at hun skulle hete Caroline. Det var et av de navnene vi hadde snakket om på forhånd.. men vi var veldig bestemt på at vi skulle ta oss god tid til å bestemme oss...men etter et par timer het hun Caroline og det gjør hun enda..liker det kjempe godt Men vet om flere som har byttet navn underveis jeg..går helt fint det..søsteren til en venninne hadde mange forskjellige navn før de til slutt valgte det hun heter nå...
Edelweis Skrevet 2. januar 2007 #12 Skrevet 2. januar 2007 hos oss ble det Thale caroline. etter ønske fra begge to. ,men mange synes det var så rart i begynnelsen. så jeg ble veldig usikker på om vi hadde valgt riktig, var jo uvant først. men nå er det greit. kunne ikke hett noe annet!1
krksk Skrevet 2. januar 2007 #13 Skrevet 2. januar 2007 ja.. må innrømme at jeg ble båe usikker og litt forbanna da svigers mente navnet til småen var så "rart".. de likte sanns valg nr 2 bedre og virka direkte fornærmet da det ble det det ble.. "vi er ikke vant til det navnet" sa de for kort tid siden.. og "jeg har ingen forbindelse til det navnet.." hmm.. da får de jaggu se å få det tenkte jeg.. for nå heter det eneste barnebarnet deres det!! hmm.. ikke lett når så mange involverer seg.. er jo mitt og mannen min sitt valg.. og når navnet er sagt bør bare folk akseptere det tenker nå jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå