Gå til innhold

Får ikke gullet til å sove på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sovner i åtte ni tiden om kvelden og vokner i ti elleve tiden om morgen for å stå opp. Merker at hun blir trøtt senere på dagen men hun skal ikke sove. Sovner når vi kjører bil, eller triller tur med henne. Ellers så sovner hun bare til puppen eller i armene vårer.

Ender bare opp med at hun blir overtrøtt og bare gråter å gråter. Sovner da tilslutt i armene mine. Får hene noen få ganger til å sovne i vognen sin, etter en stund med gråt og klaging. Og da sover hun max en halv time. Pleier å vokne etter 5 - 10 minutter ofte.

Ganske frustrerendes siden det bare ender opp med at hun blir overtrøtt.

Om kvelden er det null problem å få henne til å sove.

Råd noen??????????

Skrevet

Hun er forresten 4 måneder gammel

HI

Skrevet

Har du prøvd å sette henne til å sove i vogn ute? Mini sover luerene på dagtid ute på terrassen, sovner raskt og sover godt i den friske lufta.

Kan jo være et tips å prøve, evt kan du jo rugge litt i vognen i starten :o)

Lykke til da!

Skrevet

Våkner hun når du parkerer vogna etter trilletur? Hva om du triller tur i ca 40min, slik at hun sover over søvnfase-skift etter en halvtime. Våkner hun uansett når du parkerer?

I såfall ville jeg fortsatt med vognsoving slik du gjør. Legg henne etter at hun har vært våken i 90-120minutter slik at hun ikke blir overtrøtt. Bruk samme rutine hver dag, så lærer hun nok snart å sove lenger i vogna.

Ikke ta henne opp om hun våkner etter 5-10minutter. Bruk en stund på å se om hun sovner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...