Gå til innhold

hvordan snu døgnet?

mamma for 3 skjønne gutter

Anbefalte innlegg

Lillegutt har det med at han viol være våken på natta og ha selskap av oss. På dagtid sovner han helt av seg selv etter å ha fått pupp. Begynner å lure på om han har snudd døgnet...noen som har noen råd til hvordan vi skal få snudd døgnrytmen??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7616695-hvordan-snu-d%C3%B8gnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det problemet har vi hatt her i gården også. Begynte allerede på sykehuset med Amalie, hun var lys våken om natta og sov som en stein hele dagen. Fikk til råd der å ikke la henne sove så lange perioder på dagen, heller prøve å vekke henne hver 2-3 time. Ellers er det jo bare de vanlige tingene, som mindre "service" om natta, dulle mindre da, lite lys og stell kun hvis det er strengt nødvendig. Og så sa helsesøstra til meg at jeg bare fikk snu døgnet litt noen uker, jeg også...

Så her har vi sovet til både kl 12 og 13 om dagen =)

Heldigvis har det gått seg til her, lillemor skjønner tegninga nå og sover rimelig bra om natta. Godt for mor!

Lykke til, det går seg til etter hvert!

Har hørt at man ikke skal prøv å ender døgnrytmen demmers når di e så små... søvn avla søvn etc. Men etterkvært vil æ nu prøv å hold han våken på kveldn...

Mi frøken skal alltid vær vældi våken når vi ska legg oss... pluss en laaaaaaaang hyl og skrik periode på natta...

Jeg har akkurat samme problemet. Jeg blir gal av ikke få sove mer enn en time eller to om natta...uffff kjempeslitsomt. Håper virkelig det snur seg snart, fordi den søvnen man får om dagen er ikke det samme synes jeg. Det å aldri få mer enn max 2 timer uavbrutt søvn også synes jeg tar veldig på.

Hun får lite service om natta, har lyset av, hun vekkes om kvelden så hun er "nyspist" til vi legger oss... men fra 02.00 - 08.00 om morgenen er det full fart altså... Skulle gitt mye for en natts søvn nå altså!

Samma problem här ja... Vi har fått det lite bättre efter att vi lägger Marlon ca en halvtimme innan vi lägger oss, han somnar oftast i barnvagnen i samma rum som vi sitter så bär vi in honom i sovrummet. Han blev väldigt orolig när vi la oss alla tre samtidigt. Låter honom stort sett sova på dagen, men borde kanske väcka honom lite då och då?? Han är som regel vaken ca 3 timmar i sträck i förbindelse med den ena nattamningen och det går ju ut över allas nattsömn.... ( ammar oftast 3 gånger i löpet av en natt ) Skulle gärna vilja ha tips på hur man får rutiner på detta om någon vet....

Annonse

den lille snuppa vår har også funnet ut at det er fint å være våken 1,5 time i strekk sånn i fire,fem tiden... men det ser ut som om mange sliter mere med dette enn oss.... så jeg skal ikke klage.. vi kommer oss aldri ut av sengen her heller før kl 11 og utover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...