Gå til innhold

Er det mange av dere som har opplevd betydelig vektøkning i forbindelse med ivf?

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at man opplever noe vektøkning, men jeg lurer på om man går opp selv uten å øke mat/godteriinntaket, om man evt går opp mest i sprayperioden eller etter sprøytene?

Jeg regner med å oppleve masse bivirkninger siden jeg har slitt med disse ved et tidligere aih-forsøk, så jeg tenker bedre føre var nå..prøver å forberede meg litt..

Fortsetter under...

Kommer an på hva du legger i "betydelig"... Mitt 1. og 2. forsøk kom i etterkant av ferie (først påske- og så sommerferie), og da er det jo mer mat - dermed la jeg på meg ca. 3 kg. På 3. stimuleringen nå i november la jeg egentlig ikke på meg noe særlig, men da levde jeg også mer normalt med tanke på mat og måltider.

Vet ikke når vektøkningen skjedde, for jeg veide meg bare før spraystart og etter neg. test, men disse kg. har jeg lett tatt av meg i etterkant.

:-)

Jeg vet vel ikke hva jeg mener med "betydelig" selv;o).. Jeg tenkte vel mer enn et par kg ca, selv om det ivel kke kvalifiserer til "betydelig", akuratt. Det er vel grenser for hva jeg skal klare å legge på meg i løpet av 4-5 uker om jeg er flink til å passe inntak og trening:D

Takk for svar!

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg var sikker på at jeg skulle legge på meg flere kilo under denne prosessen, men det har jeg ikke gjort. Da har jeg spist mere og trent så og si ingen ting. Lever man normalt så tror jeg ikke det skal komme noen betydelig økning i alle fall.

Jeg har faktisk gått ned et par kilo underveis. For min del dreier det seg vel litt om å være mer trøtt og mindre interessert i mat. Den 5. (!) uka på spray måtte jeg i tillegg gå på dobbel dose, noe som gjorde meg kjempekvalm...

På icsi forsøket vårt i september la jeg på meg 9 kg. Det er veldig mye, og nesten unormalt. Jeg går opp hver gang kroppen blir full av hormoner, så totalt sett med 2 SA og 1 MA, 1 aih og 1 icsi har jeg gått opp 25 (!) kg. Gulp, det er helt kvalmt å tenke på!

Har gått ned 7 kg nå i begynnelsen på svangerskapet da, men nå har jeg nesten ikke spist noe som helst på 4 uker.

Folk er forskjellig, og det er naturlig at noen legger på seg. Sånn som de som legger på seg av p-piller, og de som legger på seg når de slutter med de. Ingen fasit svar dessverre!

Annonse

Ja, det er vel helt forskjellig fra person til person, det med vektøkning. Takk for at dere svarte, jenter!

...Og så klart det er verdt hvert gram når man bare blir gravid;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...