Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merket ikke kynnerne før i uke 30 eller noe, og har siden da aldri merket dem på noen annen måte enn at magen blir litt stram en liten stund! Jeg synes det virker som at noen av dere opplever dem som vonde og ubehagelige? Blir det mer sånn mot slutten kanskje? Er i 36. uke nå! :o)

Jeg skal ikke klage, det var ikke det, bare nysgjerrig på hvordan dere opplever dem! Har dere ofte kynnere? Øker det i mengden på slutten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin i dag, men har hatt kynnere i langt over 1 mnd nå...

De blir litt verre må jeg si deg (ikke for å skremme)

De blir ikke sånn KJEMPEVONDE, men mer ubehagelige.... magen strammer seg mye og en kan kjenne stikkninger nedentil fordi livmoren blir så stram og strekker i sener og greier...

Men ikke bekymre deg så mye over dette, for det er forskjellig fra person til person hvordan dem kjennes ut.. men det felles kjennetegnet til kynnere er jo at magen blir har og kanskje litt øm. De fleste syns dette blir litt ubehagelig mot slutten, men ikke sånn direkte VONDT da. :)

Håper dette hjalp litt på nysgjerrigheten din ;)

Skrevet

Jeg merket ikke kynnerne før jeg var godt over 30 uker på vei.. Merker at magen strammer seg, og nå de siste ukene særlig om natten. Har fått beskjed av jordmor at stress kan utløse kynnere, de jeg har er enten vonde eller så kjenner jeg bare at magen blir hard.

Legger ikke så mye merke til de på dagen,kjennes litt ut som mensensmerter.

Skrevet

Jeg er i uke 38 og har ikke kjent en eneste kynner gjennom hele svangerskapet jeg....

Skrevet

Har hatt kynnere hele svangerskapet, tror jeg. Kynnere er vel når livmoren trekker seg sammen. Øvelse til fødselen har jeg hørt. Magen min har strammet seg og blitt helt hard, flere ganger om dagen. Aldri ubehagelig eller vondt, og det har aldri vart lenge om gangen. Nå bare venter jeg på det skal gå over til rier, som betyr at fødsel er nær ventende. 13 dager igjen til termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...