Gå til innhold

Madam*Mim

Zoomer - lykkelig tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på jordmorsamtale og truffet to jordmødre der én av dem blir tilkalt når jeg går i fødsel. Føler meg litt tryggere på at fødselen skal gå greit nå, for de virket veldig stødige i faget. Begge jordmødrene sa også at det ikke er noe problem å sette smertelindring litt tidlig (f.eks. epidural) når man er annengangsfødende, så jeg har fått forsikringer om at det skal gå bra. Den ene jordmoren setter også modningsakupunktur, så jeg skal få det nå på torsdag (skal da til vanlig jordmorkontroll på sykehuset, for jordmor-ordningen fungerer ikke i bydelen jeg bor i). Deilig å ha snakket gjennom forrige fødsel og fått sett meg litt rundt på føden, og nå vet jeg jo at det kommer en som "kjenner meg" og min forrige fødselsopplevelse... Synes de var veldig flinke og profesjonelle, og de brukte faktisk nesten 1 1/2 time på meg i dag :o)

Håper du kan få like bra opplegg rundt deg, dersom du føler det denne gangen - det roer i hvert fall mine nerver littegrann :o)

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7616320-madammim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Zoomer.

Så utrolig bra at det gikk fint med deg idag, har tenkt masse på deg!!!

Veldig flott at de brukte lang tid på deg, det trengte du virkelig..

Godt du har en bedre magefølelse om at det kommer til å gå bra.

Det skal gå bra!! :) Nå vet de hele din historie, og de kommer til å gjøre alt for at du får en god opplevelse rundt denne fødselen..

Veldig betryggende at det kommer til å være en av dem på føden, når du kommer... Det er kjempe bra!! :)

Det kommer nok til å gå så fint så, håper du klarer å slappe litt av nå fremover, og at du får samlet litt krefter. Blir spennende med modningsakupunkturen på torsdag, da er det nok ikke lenge igjen før du holder lille gull i armene :)

Tenker masse på deg, og sender deg masse positiv energi.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7616320-madammim/#findComment-7621281
Del på andre sider

Takk for utrolig koselig innlegg og masse oppmuntrende ord!!! -Det trengte jeg :o)

Ja, synes det var kjempeflott at de tok seg god tid til å bli kjent med meg, for tror jeg hadde følt meg litt avspist etter en knapp halvtime - som slike timer ofte er...

Får desverre ikke slappet av og samlet krefter noe særlig, for førstemann er syk og må være hjemme fra barnehagen. Skal til legen med han i ettermiddag, og håper vi kan få noe som lindrer både hosten og feberen hans. Får litt hjelp av moren min, som bor i naboblokken, men i dag skulle hun være opptatt store deler av dagen, så da har jeg han alene. Bekkenløsningen min sier klart ifra at det ikke er bra for meg å måtte holde og bære han rundt hele dagen, men jeg har desverre ikke noe særlig valg.

I morgen skal moren min passe førstemann mens jeg er hos jordmor + får modningsakupunktur, så da får jeg jo litt "fri"...hehe. Håper virkelig at den akupunkturen kan få litt fart på sakene, for nå begynner jeg å bli veldig sliten både fysisk og psykisk. Den ene jordmoren jeg snakket med i går sa at dersom jeg ikke hadde født til termin var det ingenting i veien for igangsetting, slik at jeg slipper å gå på overtid.

Nå sover førstemann, så tror jeg skal ta meg en formiddagshvil, jeg også... Vi snakkes ;)

klem,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7616320-madammim/#findComment-7625865
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...